Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp rädda min del av fastigheten

Löneutmätning idag med 10490 kr skulder hos kf på 790.000 sedan 1 juni.i väntan på vidare utmättning, Äger halva delen av fastigheten vi bor i Värdet är ca 3,300mile .lån på 1,9 mil och pantbrev på 1,600mil .Min sambo skulle kunna köpa ut min del beroende på summan ? Vi har äktenskapsförord på fastigheten? Om undantag vid giftorättsgods eller ingå i bodelning om det har någon betydelse,
Önskar hjälp på hur jag skall räkna och göra vid försäljning. Mvh jag

Löneutmätning idag med 10490 kr skulder hos kf på 790.000 sedan 1 juni.i väntan på vidare utmättning, Äger halva delen av fastigheten vi bor i Värdet är ca 3,300mile .lån på 1,9 mil och pantbrev på 1,600mil .Min sambo skulle kunna köpa ut min del beroende på summan ? Vi har äktenskapsförord på fastigheten? Om undantag vid giftorättsgods eller ingå i bodelning om det har någon betydelse,
Önskar hjälp på hur jag skall räkna och göra vid försäljning. Mvh jag
Det är något oklart vad du vill ha hjälp med? Frun får köpa ut dig för marknadsvärdet, dvs 1.650000 kr då genom att ta över din del av lånet , dvs 950000 samt ge dig resterande 700000 kr. Har hon dessa pengar och får hon låna hela summan själv? Resten av frågan förstår jag inte.
Oklart också hur ni kan ha 1.9 miljoner i lån på huset om det bara finns pantbrev för 1.6.

Det är något oklart vad du vill ha hjälp med? Frun får köpa ut dig för marknadsvärdet, dvs 1.650000 kr då genom att ta över din del av lånet , dvs 950000 samt ge dig resterande 700000 kr. Har hon dessa pengar och får hon låna hela summan själv? Resten av frågan förstår jag inte.
Oklart också hur ni kan ha 1.9 miljoner i lån på huset om det bara finns pantbrev för 1.6.

Även jag reagerade på hur man kan ha lån för mer en pantbrev på en fastighet. Borde vara omöjligt.

@believe jag är ganska övertygad om att du har fått bra råd på hur du ska göra. Men du får sälja din del till frun för marknadsvärdet, alternativt får du och frun sätta er på banken och låna upp för att lösa dina skulder.

Gällande bolån för mer än pantbrev är väl det som kallas för topplån? Eller kallades, kanske inte är så längre.

Bottenlån kallades det som hade pantbrev och gick på bolåneränta. Topplån hade högre ränta och skulle amorteras bort rätt snabb takt vill jag minnas.

Gällande bolån för mer än pantbrev är väl det som kallas för topplån? Eller kallades, kanske inte är så längre.

Bottenlån kallades det som hade pantbrev och gick på bolåneränta. Topplån hade högre ränta och skulle amorteras bort rätt snabb takt vill jag minnas.

Oavsett vad, så är fastigheten inte säkerhet för lånet. Det heter idag bara Blancolån/lån utan säkerhet. Så det är inte ett bostadslån.

Oavsett vad, så är fastigheten inte säkerhet för lånet. Det heter idag bara Blancolån/lån utan säkerhet. Så det är inte ett bostadslån.
Sant. Jag var lite snabb och tänkte bara om det var så ts såg det och därför kallade det bolån fast det inte är det.

Fel av mig det va 2 ,2 miljoner i pantbrev. På gården

Fel av mig det va 2 ,2 miljoner i pantbrev. På gården
Så ni har 300,000 mer i pantbrev än lån?
Har ni provat att låna upp på fastigheten? Det är nog den bästa lösningen för er.

Alternativ 2 är att sälja.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp