Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp, mina Chanser till samlingslån

Tänkte prova söka lån i November!

Behöver verkligen er experthjälp och råd just nu. I dagsläget är jag föräldraledig men har a-kassa annars (dagar kvar att stämpla efter fl), mitt förra jobb tog slut då det var tidsbegränsat innan jag gick på föräldraledigt i februari.

Årsinkomst deklarerad 2018: 214.000kr
Underskott av kapital 83.000kr

Förfrågningar (just nu) 14st
Förfrågningar när jag tänkt söka något samlings lån i slutet av november 2st

UC score just nu 21%

Skulder på UC
Blanco 334.000kr (280k i nov)
Kredit 33.000kr (29k i nov)
Avbetalningar 9.000kr (5k i nov)

Skulder EJ på UC
Krediter och sms-lån totalt 281.000kr (ca 200k i nov)

Inga betalningsanmärkningar eller skuldsaldo hos Kronofogden

Hur tror ni mina chanser är för något samlingslån för de som inte syns på UC?
Tänkte söka i slutet av november och belopp helst 200.000kr men minst 100.000kr för att få hjälp att få ner min månadskostnad som idag ligger på ca 21.000kr för bara lånekostnader.

Senast ändrad:
Ärligt ganska låga. Du har låg inkomst och lägger nästan halva inkomsten på räntor, och lån mer än inkomst.. men visst, det kan gå, jag skulle räkna med att det inte gick och ta allt annat som glad överraskning

Tyvärr är nog dina chanser närmast obefintliga.

Jag skulle vilja säga obefintliga. Underskottet är för stort, inget fast arbete, låg inkomst, större blanco än inkomst. Det som behövs är: arbete, 0:a krediterna, vänta ut tills alla UC-FF är borta och UC-scoren sänks.

Som alla sagt låga förutsättningar, prova kontakta balanzia eller nystartfinans.

Antar det finns en pappa till barnet som kan ta lånet åt dig möjligen?

Sitter i just den här båten helt själv dessvärre...
Hur fasen gör man?
Finns de något sätt man kan samla lite åtminstone? Har fått flertalet avbetalningar hos diverse inkasso bolag att frysa räntan åtminstone men de är fortfarande samma höga månadskostnad..

Säljer allt jag kan och jobbar extra för att få ihop till månadsutgifterna. Börjar ta på en lite med få timmars sömn och sen ta hand om barn och inte tala om psyket....

(Att släpp allt finns inte i tanken)

Det du kan göra är i princip att vänta ut dina förfrågningar och prova köra med lendo när du är nere på väldigt få.

Jag tänkte vänta med att söka tills i slutet av november. Då har jag 2 st ff kvar.

Tyvärr är underskottet kontra lönen så pass högt, så förmodligen går det inte i november heller. men det skadar inte att pröva.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp