Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp mig tyda mitt avslag på min skuldsaneringansökan

Kan inte svara på det. 20 000 kanske. Men minns inte heller vad jag skrev när jag gjorde ansökan. Kanske inte ens skrev en summa och dom antog att de var hela beloppet.

Jag tror det är en ganska stor del av skäligheten då du inte använt dessa pengar/tillgångar till att betala skulder.
Och ett sånt beslut går ju inte att påverka = alltså så är jag fast i detta resten av mitt liv? Om jag inte löser på annat sätt eller hur ska jag tolka det?

Och ett sånt beslut går ju inte att påverka = alltså så är jag fast i detta resten av mitt liv? Om jag inte löser på annat sätt eller hur ska jag tolka det?
Gör ny ansökan när bilen är betald typ

Tänkte mer på om jag tagit lån för att hjälpa andra. En avslag pga det borde vara omöjligt att ändra på?
Tid kommer väga över. Den stora punkten nu verkar vara din bil… sälj den och köp en billigare med vinsten?

För mig är det rätt tydligt att bilen ställer till det rejält.
Dels vad den är värd, dels att den är på kredit, dels att det finns inte en tydlig motivation för dig att ha den (dvs du är inte beroende av den).

Tiden säger jag inget om. För i texten ser jag inget om när sista lånet är taget. Bara att man konstaterar att det är under 2024 som problem med att hålla upp allt börjar.

Lägger till: Jag körde avslaget genom chat GPT och den säger samma sak. Den tolkar bilen som huvudsaklig orsak till ditt avslag. Pga den anser man inte ens att man ska lägga ned tid på mer utvärdering i ditt ärenden.

Precis som ovan säger. Gör dig av med bilen så blir du troligen beviljad. Hade skickat ny ansökan redan idag och sålt bilen innan ansökan hanteras

Tack för alla svar. Uppskattas enormt. Som sagt så är inte denna ansökan komplett. Så tror jag kommer möta fler svårigheter. Kommer sälja bilen, men har blivit en del skador på den och tror en försäljning inte täcker skulden tyvärr.

Senast ändrad:
Tack för alla svar. Uppskattas enormt. Som sagt så är inte denna ansökan komplett. Så tror jag kommer möta fler svårigheter. Kommer sälja bilen, men har blivit en del skador på den och tror en försäljning täcker skulden tyvärr.
Tänk bara på att har bilen en kreditspärr hos transportstyrelsen så är det långivaren som har första tjing om bilen utgör säkerhet för lånet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp