Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp mig få samlingslån, hög UC-risk

Hejsan.
Jag har ett problem, skulle behöva ett samlingslån.
Men så här det att min UC-risk är uppe i 35,90% och det är riktigt jävla dåligt.
Vet dock inte hur jag ska gå tillväga faktiskt.

Jag har en inkomst på 310 tkr men samtidigt har jag lån/avbetalningar upp emot 400 Tkr
allting är så utspritt.
Jag skapade kontot här idag på forumet för att få tips och råd, har föjlt forumet i några år nu, dock som gäst.

säg vilken information ni behöver för att få en helhelts bild över situationen.

Detta låter flum men det börja krisa, i det bruna Guldet som min sambo säger.

Mvh en fundersam tjej.

Har aldrig varit så djupt själv, men om Minuc är så högt bör du kolla upp Bisnode betyget om du kan mjölka något där. Nästan inget blanco/kredit/bolån syns ju på bisnode och har du inte alltför många förfrågningar eller anmärkningar så kanske du har en chans att ta ett lån/kredit som bara tar bisnode? Annars är det ju att vänta ut förfrågningar och betala av kreditkort så mycket det går alternativt ha en medsökande som en nära släkting eller din sambo. Lite a la lyxfällan och sälja av det man har hemma för att få ner de värsta räntorna på snabblån. Gå igenom försäkringar och fasta kostnader och avsluta allt som inte behövs eller i alla fall nedgradera. Många låneaktörer erbjuder ju betalningsfria månader eller amorteringsfritt.
Ring runt till alla aktörerna, be om lägre ränta och längre avbetalningstid allt för att få ner månadskostnaden och öka disponibelt belopp som går till att beta av alla stinker-lån. Försök gå upp i arbetstid eller förhandla upp lönen. Jämka räntekostnaderna om du inte gjort det redan. Med lite disciplin och iderikedom så kan du nog vända på skeppet på ett halvår och då ta ett samlingslån så att du kan leva ett normalt liv efteråt.

En långivare som accepterar ett 35% risk-score är nog inget att satsa på.

Jag fattar inte på mig på bisnodes betygsättning för på hemsidan så står det en 6 men när man väl söker hos en aktör som har bisnode så har man en 1:a så det helt snurrig.
Jag ska ta dit tips och sätta mig ner nu och gå igenom. Är bara så mesig att förhandla det dära med räntorna och amorteringsplanen osv.
Men jag har åtminstone sagt upp krediter i förväg och nu ska jag bara beta av dem.
Vet dock inte hur mycket tex vivus påverkar ett uc-score men antagligen en heldel för när det rapporterades till UC så steg det till overkliga siffror.

Tror du det finns en chans att ta ett lån överhuvudtaget med en medsökande?
Så den procent klockan man ser när man kollar på kreditkollen eller kreddy appen är resultat från miniuc och inte full uc så kallat?

Tack för din support.

Ja Bisnode har ju ett roligt system. Man ser ett betyg, och sedan när man söker så får man en kopia med ett annat. Men vet du att du har en 1:a så är det inte mycket du kan göra.
Du behöver inte känna dig mesig att förhandla. Vad är det värsta som kan hända i ett samtal? Att de säger nej och hejdå? Ingen kommer ju att skratta eller förnedra om de nu inte vill bli av med jobbet på en sekund.
Har medsökande ett bra betyg så är det mycket goda chanser. Tänk dig bara för så att du inte sätter en vän i klistret om du sedan inte kan betala, för då kommer inkasso och fogde att jaga hen istället.

Sätt upp ett excelark och skrid till verket!

Lycka till!

Om jag har nu en borgenär vilken låneförmedlare skulle jag då använda? Avida eller Sambla kanske?
Jag har 35,89 i uc score samt att jag har nog 45 ff men om jag har i detta fallet en medsökande med UC 3% 1 ff finns det någon chans då?

Tack så mycket.

Om jag har nu en borgenär vilken låneförmedlare skulle jag då använda? Avida eller Sambla kanske?
Jag har 35,89 i uc score samt att jag har nog 45 ff men om jag har i detta fallet en medsökande med UC 3% 1 ff finns det någon chans då?

Tack så mycket.
Bättre borgenären söker själv då

Like bra om hen söker på egen hand och sedan överför pengarna till dig. Skriv gärna ned vad som gäller så att det inte tär på det förhållande som ni har.

Okej, ja men absolut. Tusen tack för supporten. Känns som ändå fick en energi boost till att fortsätta kämpa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp