Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp mig att tänka... Ränteutgifter??

Hej.

Jag släppte alla mina skulder i slutet av juli. Tänkte nu jämka.

inget har landat hos kfm än

Kanske en jättedum fråga....!

Ränteutgifterna man har... Är det bara de ränteutgifterna man faktiskt har betalat, eller är det ALL ränta...? Kan jag tillgodoräkna även den ränta som uppstår utan att jag betalat den?

Hoppas ngn förstår vad jag menar. Har noll koll.

Tycka vad man vill men tänkte spara undan pengarna då jag vet att min utmätning förmodligen kommit igång när skatteåterbäringen kommer....

Den ränta som du har betalat och den ränta som du förväntar att betala under återstoden av året.

Så alltså inte all ränta som läggs på? Har ju slutat betala på mina lån...
Exakt. Bara den ränta som betalas.
Om inget betalas in kommer du inte kunna jämka. Om det blir utmätning på ev lön kommer ju en del av det gå till räntorna. så om du har kvar skulderna i början av nästa år, kan du räkna på hur mycket ränta du kommer betala under året (2021) och så jämka för samma år. Har du betalat lite ränta i år (2020) kan du i början av nästa år ansöka om förtidsåterbetalning av skatt så får du din ev skatteåterbäring tidigare

Exakt. Bara den ränta som betalas.
Om inget betalas in kommer du inte kunna jämka. Om det blir utmätning på ev lön kommer ju en del av det gå till räntorna. så om du har kvar skulderna i början av nästa år, kan du räkna på hur mycket ränta du kommer betala under året (2021) och så jämka för samma år. Har du betalat lite ränta i år (2020) kan du i början av nästa år ansöka om förtidsåterbetalning av skatt så får du din ev skatteåterbäring tidigare

Okej, tack för svar. Förra året fick jag tillbaka 32.000 på skatten. Alltså strax över 105 000 i ränteutgifter.

I år har jag haft lika mycket lån med slutade betala i juli. Kan alltså jämka för typ 50.000 i ränteutgifter redan nu? Från och med nästa lön...

Okej, tack för svar. Förra året fick jag tillbaka 32.000 på skatten. Alltså strax över 105 000 i ränteutgifter.

I år har jag haft lika mycket lån med slutade betala i juli. Kan alltså jämka för typ 50.000 i ränteutgifter redan nu? Från och med nästa lön...

Fråga skatteverket.

pm strax !

Det är den ränta du räknar med att betala.
Tar du upp för högt belopp riskerar du kvarskatt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp