Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp mig att lösa situationen just nu.

Hej! Jag behöver kort sagt hjälp ifrån er med tips och idéer på hur jag ska komma vidare med ekonomin.. Behöver verkligen hjälp!

Förutsättningar
Min lön 27000 efter skatt
Sambo ca 20000 efter skatt
Bb 4480 för 3 barn
Vi bor i villa värd 950k med lån på 680k.

Mina skulder och krediter.

Blanco:
Remember 330 000
Collector 95 000
Santander 114 000
Avida 196 000
Marginalen 238 000

Krediter:
Anyfin 29000
Resurs 17000
Klarna 30000
Fairlo 40 0000kr

Uc score 7,1%

6st FF varav 3 av dom avser bolån hos Nordea och Swedbank.

Idag betalar vi 17000 i månaden för alla Blanco och ca 5100 i krediter.

Just nu känns allt hopplöst och därför hoppas jag på hjälp ifrån er på tips om hur vi går vidare.

Mvh

Står lånen enbart på dig och inget på sambon, och skattejämkar du? Kontakta alla långivare och be om förlängd återbetalningstid, betalningsfria månader, förhandla ner ränta o.s.v. Allt utrymme som kan bli över, amortera extra på krediten med lägst balans. För budget nitiskt till punkt och pricka för att allokera varje krona till rätt kategori. Undvik att handla på kredit för oväntade utgifter då det lätt påverkar beslut emotionellt och skuldbördan ökar med dålig kontroll, Bygg långsamt upp en mindre buffert som sedan utökas när skuldbördan minskar både saldo och räntemässigt.

Vad har lånen gått till? Kan ni sälja av saker?

Hej! Jag behöver kort sagt hjälp ifrån er med tips och idéer på hur jag ska komma vidare med ekonomin.. Behöver verkligen hjälp!

Förutsättningar
Min lön 27000 efter skatt
Sambo ca 20000 efter skatt
Bb 4480 för 3 barn
Vi bor i villa värd 950k med lån på 680k.

Mina skulder och krediter.

Blanco:
Remember 330 000
Collector 95 000
Santander 114 000
Avida 196 000
Marginalen 238 000

Krediter:
Anyfin 29000
Resurs 17000
Klarna 30000
Fairlo 40 0000kr

Uc score 7,1%

6st FF varav 3 av dom avser bolån hos Nordea och Swedbank.

Idag betalar vi 17000 i månaden för alla Blanco och ca 5100 i krediter.

Just nu känns allt hopplöst och därför hoppas jag på hjälp ifrån er på tips om hur vi går vidare.

Mvh
Räknas Lea bank som smslån?

Börja med snöbollsmetoden 1. Resurs 2. Anyfin 3. Fairlo osv och sen när kreditbetyget ligger på Bra och du har 0 ff så kan du ansöka om samlingslån

Om ni får låna upp på huset till 85% så täcker det upp alla krediter, det kan ju vara en start

Som svar på alla frågor.

Alla lån står på mig utom bolån som är 50/50.
Jag har nyttjat några betalningsfria månader.
Har även just förhandlat med Remember så betalar 3k i månaden under 6 månader.

Lånen har från början handlat om konsumtion för att man vill att barnen ska ha det bra, sedan har man lånat för att täcka upp de man inte kan betala...

Lea? Jag har inga sms lån.

Hur menar du med snöbollsmetoden?

Vill gärna inte nyttja bottenlån på huset då vi behöver få in lite rust där..

Min nästa fråga!

Tror ni eller vet någon ifall någon bank kan vilja förhandla med mig och samla ihop mina lån/krediter lite bättre?

Tack för alla svar.

Hur ser det ut med bilar? Sälja en om ni har två, eller sälja och köpa billigare?

Om du eller din sambo har möjlighet att jobba övertid/extra så är de där krediterna borta snabbt, och ni hamnar i en helt annan situation som är mer hanterbar.

Man skämmer bort sina barn med stabilitet och trygghet, inte med lån. Om det finns mat på bordet och kärlek i hemmet så är de nog så nöjda

Vet din sambo om situationen? Är det gemensamma lån eller lån som du tagit själv? Om inte din sambo har några lån så skulle jag bli förvånad om ni inte tillsammans skulle kunna få till ett större samlingslån.. ni har ca 750 000-850 000 i lön.. med runt miljonen i skulder. Många banker/finansbolag har blivit hårdare med utlåning och på vissa ställen kan det vara svårt att låna över 100% av årsinkomst men finns hyfsade aktörer som lånar ut upp till 1-1,5 ggr årsinkomst. För er handlar det ju enbart om att samla lån så ni höjer ju inte skuldbördan.

Vet inte hur ni har lagt upp detta men bästa sättet skulle vara att sambon sökte ett samlingslån med dig som medsökande. Beroende på hur blancona ser ut så skulle jag söka på 500 tkr och samla krediterna samt de blancona som är dyra eller på kort löptid med hög månadskostnad. Dra iväg en förfrågan på Lendo och se vad de erbjuder. Kan tänka mig att ni skulle komma ner en hel del i månadskostnad. Har du möjlighet att vänta ut någon förfrågan så är ju självklart det att föredra. Ni borde kunna komma ner 5-6 tkr allefall i månadskostnad. Det absolut bästa är ju givetvis att försöka låna upp på huset. Svea Bank har ett lån där man kan ha övervärdet på sitt hus/lägenhet som säkerhet. Blir som ett bolån till utanpå det befintliga. Du skulle kunna ringa SVEA och höra lite om detta.. Inget som stör befintligt bolån men med bättre räntor än blancolånen.. Svea promotar även detta som ett bra lån att samla andra lån så inga konstigheter i att förklara situationen...

Om någon av er har semesterdagar sparade så kan man (snällt!) fråga arbetsgivaren om det kan tas ut i lön. Då för att betala av krediterna.

Säga upp alla onödiga abonnemang, försäkringar, osv, kan också hjälpa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp