Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp med uträkning skuldsaldo - har löst sig

Hej,

Lite panik här varför jag hoppas det finns någon matematiskt lagd människa som kan hjälpa mig.

Mitt skuldsaldo hos KFM var fram tills igår 1 030 000 kr. Jag har sedan några månader tillbaka löneutmätning med drygt 16 000 kr.

Min lägenhet har sålts exekutivt. Efter avdraget bolån blev det 970 000 kr över. Såvitt jag förstått på de papper jag fått var KFM's avgifter för försäljningen 77 000 kr, vilket då borde ge 970 000 - 77 000 kr (893 000 kr) som skulle gå till skulderna.

MEN, när jag loggar in idag ser jag att mitt skuldsaldo har ändrats från 1 030 000 till 370 000 kr. Jag hade räknat på att resterande skuld skulle vara ca 160 000 kr så är i full panik nu..

Någon som kan råda i detta? Kan det vara så väl att skuldsaldot inte uppdaterats fullt ut ännu eller har jag tänkt helt fel?

Kan det vara ev. vinstskatt som inte gått skulderna?

Jag kan ha fått klarhet i det. När jag tittar på protokollet nu så ser jag att alla borgenärer inte står med som utmätningsborgenärer. De som STÅR med har, enl mina sidor, nu fått fullbetalt.

Sedan står det på protokollet Summa/Transport 1 690 000 och där över beloppen för bolån, förrättningskostnader och vilka utmätningsborgenärerna är.

Så kanske att mellanskillnaden mellan köpeskillingen och beloppet under "summa/transport", 210 000, kommer att fördelas till de borgenärer som inte står med som utmätningsborgenärer? Hoppas det..mitt hjärta höll på att stanna när jag såg att kvarvarande skuld var ca 200 000 mer än jag räknat med!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp