Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp med taktik - Nordea eller Lendo?

Hej!
Tyvärr har jag och mitt ex samlat på oss 1.1 miljoner i blanco under våra 12 år tillsammans. Dock har han haft problem med betalningsanmärkningar, så alla lån står på mig.
Nu har vi gått isär och jag vill fixa min egna ekonomiska situation.
Planen är (så länge han lyckas hålla sig från fler betalningsanmärkningar) att han om ett år ska ta samlingslån på 500k, så vi tar hälften var.
men fram tills dess behöver jag hitta en bra lösning.
Har just nu samtal med Nordea om att kanske samla alla mina lån i ett hos dem. Men får inget bra förtroende för min kontaktperson där, hon glömmer bort vad vi pratat om och ombokar mötet hela tiden. Spelar det någon roll vilken handläggare man får?

ska jag köra vidare på Nordea, slösa en ff (har tre stycken just nu och risk på 0.6%) och hoppas på det bästa - eller ska jag ansöka om samlingslån på 500k för att kanske komma ner något i månadskostnad (lär dock vara långt ifrån så bra deal jag kan göra på Nordea)

Hej!
Tyvärr har jag och mitt ex samlat på oss 1.1 miljoner i blanco under våra 12 år tillsammans. Dock har han haft problem med betalningsanmärkningar, så alla lån står på mig.
Nu har vi gått isär och jag vill fixa min egna ekonomiska situation.
Planen är (så länge han lyckas hålla sig från fler betalningsanmärkningar) att han om ett år ska ta samlingslån på 500k, så vi tar hälften var.
men fram tills dess behöver jag hitta en bra lösning.
Har just nu samtal med Nordea om att kanske samla alla mina lån i ett hos dem. Men får inget bra förtroende för min kontaktperson där, hon glömmer bort vad vi pratat om och ombokar mötet hela tiden. Spelar det någon roll vilken handläggare man får?

ska jag köra vidare på Nordea, slösa en ff (har tre stycken just nu och risk på 0.6%) och hoppas på det bästa - eller ska jag ansöka om samlingslån på 500k för att kanske komma ner något i månadskostnad (lär dock vara långt ifrån så bra deal jag kan göra på Nordea)

En person här på lånforum fick nog nästan 1 miljon hos Nordea om jag inte minns fel!

Svårt att ge råd vad som blir bäst för dig, det viktigaste är att få lånet beviljat och sen vilken ränta du kan få.
Vilken kontaktperson du har spelar inte så stor roll då de inte fattar beslutet själva utan de har nån kreditgrupp.
Hoppas det går vägen.

En person här på lånforum fick nog nästan 1 miljon hos Nordea om jag inte minns fel!
Japp @Doodles som samlade bolån mm där också.

Jag fick nästan hälften och samlade pensioner där då.

Har du bolån eller pensionskapital du kan samla @Tankspridd ? Kommer du upp i 300k blir du Förmånskund och får ränterabatt. Jag fick 5.7% nyligen

Jag fick bara ihop 188k i pensionskapital och blev förmånskund. Samlade 1 050 000kr blanko till ett lån hos de. Rak amortering.
Bolån 1 190 000kr.
Bra inkomst 640k typ.
Jag fick en superbra handläggare.

Jag fick bara ihop 188k i pensionskapital och blev förmånskund. Samlade 1 050 000kr blanko till ett lån hos de. Rak amortering.
Bolån 1 190 000kr.
Bra inkomst 640k typ.
Jag fick en superbra handläggare.
Och visst har det betydelse vem du pratar med. Det är de som presenterar ditt case. Är den oengagerad finns det få chanser.

Och visst har det betydelse vem du pratar med. Det är de som presenterar ditt case. Är den oengagerad finns det få chanser.
Håller med om detta! Min handläggare la fram mitt case och återkom sen till mig hur mycket de kunde tänka sig lösa. Sen gjordes en formell ansökan med kreditupplysning osv och den var inte i hans händer (men blev godkänd iom han gjort sitt inför).

Även jag har bokat in ett möte med Nordea på måndag.
Har väl ingen större förhoppning på att jag får något när jag har tagit över mina och min sambos skulder som är sky höga (2,4M) har bostadslån på 2,6M. Inkomst runt miljonen.

Senast ändrad:
Även jag har bokat in ett möte med Nordea på måndag.
Har väl ingen större förhoppning på att jag får något när jag har tagit över mina och min sambos skulder som är sky höga (2,4M) har bostadslån på 2,6M. Inkomst runt miljonen.
Inte omöjligt. Det som hjälpte mitt case var även att jag inte hade nyare lån och bra UC score. De kollade även mitt konto 6 månader tillbaka.

Inte omöjligt. Det som hjälpte mitt case var även att jag inte hade nyare lån och bra UC score. De kollade även mitt konto 6 månader tillbaka.
Om dom går igenom mitt konto så blir det problem för har löst det genom lån utanför uc osv. Jag har några nyare lån för att få bättre ränta också.
Vad hade du med dig till mötet? Jag vill gärna komma så förberedd som möjligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp