Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp med skuldsanering

Usch vilken situation. Jag kommer att skicka in min ansökan jag med idag.
Men om du inte får skuldsanering låter ju helt orimligt. Är skulderna baserade på företagskonkurs eller brottslighet? För det vet jag att dom är hårda med.
Är detta första gången du ansöker? Önskar dig verkligen lycka till.
mitt ex hade (eller har) ett spelproblem och under åren la till droger och annat kul. jag fick bara tillhandahålla pengar så han kunde " leva som en människa". så allting är (tack och lov) rena låneskulder, inga privat-, eller skatteskulder. det är första gången jag ansäker. Satt hos skuldrådgivaren i början av september och kunde knappt andas. Hon sa det är sannolikt jag får sanering. Vi får se. Vågar inte hoppas på nånting och ororar mig för vad som händer om det blir avslag.

jag säger inte att frågorna frågor är irrelevanta; jag säger att jag upptog dessa frågor som aggressiv och med en underton att jag nästan behöver rättfärdiga mig varför jag har mina skulder.
Så upplevde inte jag det men respekterar din känsla.

jag får förklara och rättfärdga mig hos alla som jag pratar med. varför tilltät du, varför gjorde du inte, hur fan kan man vara så dumm, vad tänkte du, hur tror du att det ska nånsin lösas, kan du inte...?
jag orkar inte längre förklara varför eller hur.

jag får förklara och rättfärdga mig hos alla som jag pratar med. varför tilltät du, varför gjorde du inte, hur fan kan man vara så dumm, vad tänkte du, hur tror du att det ska nånsin lösas, kan du inte...?
Det behöver du inte göra här. Vi är nästan alla i samma situation och när man frågar om saker är det inte för att döma.

Alla gör vi våra val i livet och när det gäller kärlek och medberoende så är det inte lätt. Allt blir bra till slut !

Alla gör vi våra val i livet och när det gäller kärlek och medberoende så är det inte lätt. Allt blir bra till slut !
jag hoppas det.
Från att ha undvikit en enda påminnelse i så många år fick jag order om att inte betala en krona mer än mitt utrymme till de som rådgivaren och jag valde ut.
Sedan förra veckan trillar in alla brev, sms, email, telefonsamtal, nya fakturor (förfallet belopp & kommande plus en häftigt avgift samt ökad ränta) med erbjudande om "samtal för att lösa eventuella problem", hot om inkasso inom 10 dagar.
Och det är bara uppvärmning.
Rådgivaren säger att inte vika, utan verkställighet kan ingen göra en utmätning och det tar lika länge som ett beslut om inledande. " betala som du kan, strunta i allt annat".
Vore skönt att kunna andas. kanske om 5 år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp