- Meddelanden
- 18
- Mottagna reaktioner
- 5
- Poäng
- 27
Hej!
Har länge velat skriva här, men har inte orkat inse hur det ligger till.
Jag har hamnat i skuldfällan i relativt tidig ålder. (är 30 år idag). Det finns ingen ursäkt till att min ekonomi ser ut som den gör, mer än att jag flytt verkligheten i tron om att det "kommer lösa sig".
Nu vill jag ändra på det och se fram emot ett liv utan att ha ångest över ekonomin. Har klarat av att betala lånen och räntor genom att låna på nytt osv.
Min situation ser ut idag:
ca 843.000 kr i Blancolån hos olika kreditgivare. Vääldigt höga räntor på allt emellan 11-29%.
Har utöver det även en del smålån med ännu högre ränta och CSN lån. Avbetalningstid på väldigt många år.
Kreditbetyg: 10,3
Förfrågningar: 6 st (senaste 21/4-20)
Underskott av kapital 2019: 189 100 kr. (väldigt mycket)
Har inga betalningsanmärkningar eller misskött kredit.
Jag har fast jobb och tjänar 360.000 kr/år. Kommer gå upp till 420.000 kr/år efter sommaren.
Inga bar och bor själv.
Jag funderar på att berätta om min situation för min särbo och eventuellt kan hen ställa upp som medlåntagare. Vad tror ni om min situation? Jag ska ringa budget och skuldrådgivningen imorgon.
Alternativet är att ansöka om skuldsanering hos KF.
Tacksam för alla svar, tips och hjälp!
(Behöver inte svar om att jag är dum i huvudet som hamnat i denna situation. Det är jag redan fullt medveten om, Tack!)
Har länge velat skriva här, men har inte orkat inse hur det ligger till.
Jag har hamnat i skuldfällan i relativt tidig ålder. (är 30 år idag). Det finns ingen ursäkt till att min ekonomi ser ut som den gör, mer än att jag flytt verkligheten i tron om att det "kommer lösa sig".
Nu vill jag ändra på det och se fram emot ett liv utan att ha ångest över ekonomin. Har klarat av att betala lånen och räntor genom att låna på nytt osv.
Min situation ser ut idag:
ca 843.000 kr i Blancolån hos olika kreditgivare. Vääldigt höga räntor på allt emellan 11-29%.
Har utöver det även en del smålån med ännu högre ränta och CSN lån. Avbetalningstid på väldigt många år.
Kreditbetyg: 10,3
Förfrågningar: 6 st (senaste 21/4-20)
Underskott av kapital 2019: 189 100 kr. (väldigt mycket)
Har inga betalningsanmärkningar eller misskött kredit.
Jag har fast jobb och tjänar 360.000 kr/år. Kommer gå upp till 420.000 kr/år efter sommaren.
Inga bar och bor själv.
Jag funderar på att berätta om min situation för min särbo och eventuellt kan hen ställa upp som medlåntagare. Vad tror ni om min situation? Jag ska ringa budget och skuldrådgivningen imorgon.
Alternativet är att ansöka om skuldsanering hos KF.
Tacksam för alla svar, tips och hjälp!
(Behöver inte svar om att jag är dum i huvudet som hamnat i denna situation. Det är jag redan fullt medveten om, Tack!)
Kan ju inte garantera att alla reagerar lika dant, men hon är villig att hjälpa mig där hon kan så länge jag fortsätter att kämpa på.