Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp med rätt väg till att bli skuldfri

Menar du ett vanligt sparkonto?
Japp, hos din bank så de ser det.
Alla ekonomer och andra experter talar alltid om att man skall ha en buffert så det bör ju ses som en positiva sak. Dessutom är det ju faktiskt bra att ha en liten buffert. Vanliga sparkonton har ju kass ränta men det är ju inte för pensionen du sparar så räntan är ganska ointressant. Det handlar inte om stora pengar, kanske 15000-30000 för oförutsedda utgifter.

Nu är det ju såklart bara vad jag tror, inte nån bevisad fakta eller sanning.

Japp, hos din bank så de ser det.
Alla ekonomer och andra experter talar alltid om att man skall ha en buffert så det bör ju ses som en positiva sak. Dessutom är det ju faktiskt bra att ha en liten buffert. Vanliga sparkonton har ju kass ränta men det är ju inte för pensionen du sparar så räntan är ganska ointressant. Det handlar inte om stora pengar, kanske 15000-30000 för oförutsedda utgifter.

Nu är det ju såklart bara vad jag tror, inte nån bevisad fakta eller sanning.
Ja en sådan buffert har jag införskaffat. Är det någon som vet hur lång handläggningstid det tog för att göra en extra amortering på ica lånet? Dem har ju inte direkt bästa recensionerna på trustpilot

Vad är poängen med att amortera extra? Kommer inte direkt förbättra dina förrutaättnkngar för ett framtida lån i ditt fall. Bättre att spara pengarna på ett konto tills du har möjlighet att lösa hela lånet.

Om du nu skulle vilja extra amortera för att spara några hundralappar i slutändan så är det Swedbanklånet du ska amortera på eftersom det är rakamortering. Annuitetslån tjänar du inget att extra amortera på, du betalar ändå den fastslagna räntan enligt plan, blir mer som att förbetala de amorteringar du ändå skulle göra till slut.

Vad är poängen med att amortera extra? Kommer inte direkt förbättra dina förrutaättnkngar för ett framtida lån i ditt fall. Bättre att spara pengarna på ett konto tills du har möjlighet att lösa hela lånet.

Om du nu skulle vilja extra amortera för att spara några hundralappar i slutändan så är det Swedbanklånet du ska amortera på eftersom det är rakamortering. Annuitetslån tjänar du inget att extra amortera på, du betalar ändå den fastslagna räntan enligt plan, blir mer som att förbetala de amorteringar du ändå skulle göra till slut.
Varför skulle det inte vara en bra idé? Tänkte att om jag har amorterat bort 10 000 i månaden till nästa år, 10 000*12 = 120 000. 470 000 - 120 000 = 350 000. Försöka höja mitt lån hos Swedbank till den summan och bli av med ica. Dessutom så har alla mina ff försvunnit om jag lyckas hålla mig levande. Är bara orolig över underskott av kapital då jag har både lägre lön 2020 och högre underskott alla mina ff försvinner i mars och sista avslutade lån försvinner 31 maj. När får uc resultatet av inkomst för 2020?

Vad har du för årsi komst idag och UC betyg?
Ditt mål är att ha ett lån till en bra ränta? Varför har du hängt upp dig på att ha lån hos Swedbank?

Du betalar av så mycket du kan på ditt lån på Swedbank, sen när du har bra UC söker du ett samlingslån på Lendo/Advisa och får bästa möjliga ränta. Du behöver förmodligen inte ens vänta till att ha noll FF.

Vad har du för årsi komst idag och UC betyg?
Ditt mål är att ha ett lån till en bra ränta? Varför har du hängt upp dig på att ha lån hos Swedbank?

Du betalar av så mycket du kan på ditt lån på Swedbank, sen när du har bra UC söker du ett samlingslån på Lendo/Advisa och får bästa möjliga ränta. Du behöver förmodligen inte ens vänta till att ha noll FF.
Många kommer bli rädda nu. Men så ser det ut idag.
Antalet ff: 22
Taxerad inkomst 2019: 485 000

Uc betyg: 5.0

Bilagor

• Screenshot_20200714-235507_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200714-235507_Samsung Internet.jpg
    673 KB · Visningar: 17
Du har två krediter utöver dina två blancolån. Se till att avsluta dem först.

Ser ju bra ut, du behöver bara vänta ut dina FF och sen extraamortera på Swedbanklånet. Sen när din UC är under fyra skulle jag söka ett samlingslån på Lendo.

Du har två krediter utöver dina två blancolån. Se till att avsluta dem först.

Ser ju bra ut, du behöver bara vänta ut dina FF och sen extraamortera på Swedbanklånet. Sen när din UC är under fyra skulle jag söka ett samlingslån på Lendo.
Tacksam för snabbt svar! Det är dessa entercard / remember och norwegian som jag redan nollade i juni månad. Förstår inte varför dem fortfarande finns på UC..

Kontakta dem och se till att de blir avslutade.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp