Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp med lite allt möjligt

om jag blivit nekad skuldsanering för att någon som inte bodde på min adress var skriven där, så hade jag inte sett mellan fingrarna iaf…
Inte jag heller, men hade börjat i andra änden.

Jo det kan man tycka. Svårt att förklara. Allt är väldigt rörigt och osäkert.
Jag fattar det, men hur det än är så står omständigheterna mot att du inte har råd att ge dig själv mental vila och dina barn julklappar; är det verkligen värt att låta saker bero…?
Som sagt hade jag gjort rätt smutsiga grejer för mina barns skull, och är personen inte dum i huvudet eller om det inte handlar om något arrangemang med brottsliga indikationer så hade iaf jag inte hållt mig passiv.

Så nu var det utrett.

Tydligen har jag en ganska långt gången depression, med tillhörande ångesttillstånd.
Blev först hänvisad till psykolog men jag prioriterades tydligen efter det besöket så nu kommer jag medicineras. Sjukskriven på obestämt tid.

Känns bra att ha detta gjort och påbörjat. Tyvärr har jag levt utan pengar i 2,5 månader så helt problemfritt är det inte. Jag hade velat ligga i fas där också (många här vet känslan när man kollar kontot). A-kassan tar en evighet. Gjorde fel första gången och ansökte hos alfa. Efter 7 veckor fick jag avslag och hänvisades till unionen. Tydligen är jag medlem där. Utan att betalat en krona. Så nu väntar jag på beslut därifrån ist och ett beslut hos försäkringskassan.

Känns sådär med detta ärligt talat. Hyror och gamla elskulder måste in. Jag har barn. Min medicinering gör mig för tillfället sämre (det är tydligen vanligt) så idag är det tufft. Jag vill bara kunna starta om men det går inte riktigt än.

Men jag hoppas ärligt talat att jag har roligare saker att skriva om inom kanske 6 månader eller så. Vi får hoppas. Nåt har ju iaf påbörjats med detta.

Verkligen tråkigt att höra om hela situationen. Men det viktigaste är att du nu har fått hjälp för ditt mående. Resten kommer lösa sig med tiden för dig, det är jag säker. Styrkekramar.

Hej och hå!

Jag behöver mest skriva av mig. Min lägenhet kommer bli uppsagd. Jag kommer ha 3 veckor på mig att betala 24K utöver nästa hyra. Känns som det räckte där nu. Tror faktiskt jag ger upp. Jag kommer alltså inte ha någon möjlighet att lösa detta. Hemlös alltså?

Hej och hå!

Jag behöver mest skriva av mig. Min lägenhet kommer bli uppsagd. Jag kommer ha 3 veckor på mig att betala 24K utöver nästa hyra. Känns som det räckte där nu. Tror faktiskt jag ger upp. Jag kommer alltså inte ha någon möjlighet att lösa detta. Hemlös alltså?
Hyresskulder?

Tråkigt.
De flesta hyresvärdar vill undvika avhysningar, ring och försök få till en uppgörelse.

Tråkigt.
De flesta hyresvärdar vill undvika avhysningar, ring och försök få till en uppgörelse.
Dom tycker att dom haft överseende tidigare. Detta skulle tydligen “hjälpa“ mig om jag sökte hjälp hos socialen. Men det gick inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp