Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp med lite allt möjligt

Varför fick du avslag?
Lider med dig kompis, hur ser julen ut nu?
För att jag har sambo, som egentligen inte är sambo. Hon står skriven här fortfarande.

Den ser ju numera, sådär ut får jag säga. Jag kommer inte kunna köpa en enda julklapp eller bidraga med någonting men det får lösa sig på nåt sätt.

Alltså jag känner verkligen med dig, blev berörd av din situation :(
Den vidrigaste känslan som finns är otillräcklighet inför sina barn, jag t.o.m. snuddade vid tanken på att sälja mig när jag kände samma sak i ren desperation men insåg att det MÅSTE finnas alternativ.

Har du provat med socialtjänsten? Man kan söka online och har tex möjlighet till akut hjälp för mat i form av presentkort/plastkort man kan hämta på kontoren runt om i väntan på viss koll (de brukar vilja kolla 3 mån bakåt i tiden), tänker främst på inför julen. Kolla med kyrkor, Giving People och Majblomman om du kan få hjälp med julklappar till dina barn.

Tänker på er situation, vad det än är värt - och det kommer att lösa sig!

Alltså jag känner verkligen med dig, blev berörd av din situation :(
Den vidrigaste känslan som finns är otillräcklighet inför sina barn, jag t.o.m. snuddade vid tanken på att sälja mig när jag kände samma sak i ren desperation men insåg att det MÅSTE finnas alternativ.

Har du provat med socialtjänsten? Man kan söka online och har tex möjlighet till akut hjälp för mat i form av presentkort/plastkort man kan hämta på kontoren runt om i väntan på viss koll (de brukar vilja kolla 3 mån bakåt i tiden), tänker främst på inför julen. Kolla med kyrkor, Giving People och Majblomman om du kan få hjälp med julklappar till dina barn.

Tänker på er situation, vad det än är värt - och det kommer att lösa sig!
Tack för omtanken. Jag ska nog försöka mig på det också. Problemen jag stött på grundar sig dock hela tiden på att vi är flera skrivna här (finns inga lediga lägenheter) så det ser ut som att fler täcker kostnader vilket inte alls är fallet. Det kommer ändras framöver men tyvärr inte ”idag” vilket ställer till det nåt fruktansvärt.

Tråkigt att läsa, hjälper inte soc alls nuförtiden? Tills du kommer på fötter?
Att få prata med en psykolog kan vara en bra början. Du behöver bygga upp dig själv på nytt. Du är värd så mkt mer än det du känner just nu. Att man känner att ens kompetens inte tas till vara på det sättet man skulle vilja kan bli förödande för självbilden. Men det går att komma vidare.
Du har två barn som behöver dig <3

Tråkigt att läsa, hjälper inte soc alls nuförtiden? Tills du kommer på fötter?
Att få prata med en psykolog kan vara en bra början. Du behöver bygga upp dig själv på nytt. Du är värd så mkt mer än det du känner just nu. Att man känner att ens kompetens inte tas till vara på det sättet man skulle vilja kan bli förödande för självbilden. Men det går att komma vidare.
Du har två barn som behöver dig <3
Ja jag vet. Det är ju enda behållningen i detta ändå.

Nej tyvärr står det en person skriven på adressen. Det är oerhört svårt att förklara för myndigheter hur det egentligen ligger till.

Fastän jag egentligen behöver jobba känns det som sjukskrivning/studier är nästa steg för mig. Kanske kan det få igång nåt i en.
Tack

Ja jag vet. Det är ju enda behållningen i detta ändå.

Nej tyvärr står det en person skriven på adressen. Det är oerhört svårt att förklara för myndigheter hur det egentligen ligger till.

Fastän jag egentligen behöver jobba känns det som sjukskrivning/studier är nästa steg för mig. Kanske kan det få igång nåt i en.
Tack
Kan den personen inte skrivas på det rätta stället, eller någon annanstans? Är ju skit att du ska drabbas av nåt sånt om det är ofrivilligt så att säga.

Kan den personen inte skrivas på det rätta stället, eller någon annanstans? Är ju skit att du ska drabbas av nåt sånt om det är ofrivilligt så att säga.
Jo det kan man tycka. Svårt att förklara. Allt är väldigt rörigt och osäkert.

Jo det kan man tycka. Svårt att förklara. Allt är väldigt rörigt och osäkert.

olagligt att vara skriven där man inte bor så bara att anmäla personen om den inte skriver om sig…

ibland är det bättre att tänka på sig själv än andra…

olagligt att vara skriven där man inte bor så bara att anmäla personen om den inte skriver om sig…

ibland är det bättre att tänka på sig själv än andra…
Man kan ju börja med att försöka lösa det utan inblandning av staten.
Du vet vad man säger, golare har inga långkalsonger, och utan långkalsonger, inget komplett underställ.

Man kan ju börja med att försöka lösa det utan inblandning av staten.
Du vet vad man säger, golare har inga långkalsonger, och utan långkalsonger, inget komplett underställ.

om jag blivit nekad skuldsanering för att någon som inte bodde på min adress var skriven där, så hade jag inte sett mellan fingrarna iaf…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp