Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp med kommande ansökan (samlingslån)

Hej!

Jag behöver hjälp med hur jag ska tänka med kommande ansökan vi tänk lämna in.
Våra sista FFs går ut i februari och har då tänk söka ett samlingslån, men är osäker vad som är bäst att söka..

Våra förutsättningar ser ut som följande:
2 sökande
ca 864.000:- i total årsinkomst
2 barn
Bolån 2mil
vår UC ligger just nu på 2.7, men det försvinner 4 förfrågningar var kommande två veckor, så borde sjunka mer.

total skulder:
503.000:-

fördelning:

Blancolån :
57000
84000
198000
23000
Krediter:
38500
28500
40000
9500
Kredit kopplat till bankkortet
4800
10000
Mindre krediter som Klarna m.m
2000
1115
4373
1200

Tror ni vi kan söka ett samlingslån på allt 503k, kommer någon ta det tror ni?
Borde man söka på allt, får man då ett svar att "vi kan endast erbjuda x amount"? eller borde vi söka på mindre summa och endast samla våra krediter òch mindre lån?

Vet alltså inte om vi ska söka på
1. 503k samlingslån
eller
2. ca 140k samlingslån

Hur tror ni våra chanser ser ut och hur hade ni andra agerat/tänk eller hur har ni redan gjort?
Hade uppskattat era svar då jag verkligen vill få igenom detta och få en mindre månadskostnad totalt och slippa ångesten hela tiden.

Tack på förhand!

Hej!

Jag behöver hjälp med hur jag ska tänka med kommande ansökan vi tänk lämna in.
Våra sista FFs går ut i februari och har då tänk söka ett samlingslån, men är osäker vad som är bäst att söka..

Våra förutsättningar ser ut som följande:
2 sökande
ca 864.000:- i total årsinkomst
2 barn
Bolån 2mil
vår UC ligger just nu på 2.7, men det försvinner 4 förfrågningar var kommande två veckor, så borde sjunka mer.

total skulder:
503.000:-

fördelning:

Blancolån :
57000
84000
198000
23000
Krediter:
38500
28500
40000
9500
Kredit kopplat till bankkortet
4800
10000
Mindre krediter som Klarna m.m
2000
1115
4373
1200

Tror ni vi kan söka ett samlingslån på allt 503k, kommer någon ta det tror ni?
Borde man söka på allt, får man då ett svar att "vi kan endast erbjuda x amount"? eller borde vi söka på mindre summa och endast samla våra krediter òch mindre lån?

Vet alltså inte om vi ska söka på
1. 503k samlingslån
eller
2. ca 140k samlingslån

Hur tror ni våra chanser ser ut och hur hade ni andra agerat/tänk eller hur har ni redan gjort?
Hade uppskattat era svar då jag verkligen vill få igenom detta och få en mindre månadskostnad totalt och slippa ångesten hela tiden.

Tack på förhand!
Beror väl lite på vad ni har för ränta på blanco lånen... Skulle säga rent generellt säga att ni har ganska stor chans till bra ränta med ett blancolån på 500000 (färre banker över det) sök på lendo eller advisa. (vänta ut förfrågningar först)

Beror väl lite på vad ni har för ränta på blanco lånen... Skulle säga rent generellt säga att ni har ganska stor chans till bra ränta med ett blancolån på 500000 (färre banker över det) sök på lendo eller advisa. (vänta ut förfrågningar först)
Ok, men vad är bäst för öka sina chanser?
Är det att söka på hela beloppet eller dela upp det?
För jag menar, man meddelar oavsett vad man har i lån, så då borde ju det vara kanske av intresse att vilja ta hela lånet, eller kanske bankerna tycker det är bättre att inte bära hela skulden själv?

Ok, men vad är bäst för öka sina chanser?
Är det att söka på hela beloppet eller dela upp det?
För jag menar, man meddelar oavsett vad man har i lån, så då borde ju det vara kanske av intresse att vilja ta hela lånet, eller kanske bankerna tycker det är bättre att inte bära hela skulden själv?
Skulle säga att bästa chans till bästa räntan blir om ni samlar allt på ett lån. (om. Ni inte redan sitter med nåt lån med superbra ränta på då kanske man vill behålla Den)

Hur tror ni våra chanser ser ut baserat på infon jag angivit ?

Vänta ut förfrågningarna så kommer ni garanterat få ett samlingslån på hela beloppet.

Gjorde en ansökan idag och fick en hel del erbjudande...
Bäst var:
Collector 8,5%
Ikano 8,25% ( dock lägre än vi sökte på) + lösenkrav
IcaBanken 9% + lösenkrav
Morrow 9.05%
COOP 9,23% + inhämtning transaktionshistorik ( vad är detta?)

Vet inte vad jag ska välja, tänkte ICAbanken, men vet inte om det är krångligt med att banken löser lånen åt en, känns smidigare själv.
Vilken hade ni valt?

Bäst var:
Collector 8,5%
IcaBanken 9% + lösenkrav
Morrow 9.05%

Vet inte vad jag ska välja, tänkte ICAbanken, men vet inte om det är krångligt med att banken löser lånen åt en, känns smidigare själv.
Vilken hade ni valt?

Är det effektiv ränta du visar där?
inhämtning av transaktionshistorik är en tjänst långivare använder för att analysera transaktionshistorik på dina bankkonton.

Bäst var:
Collector 8,5%
IcaBanken 9% + lösenkrav
Morrow 9.05%

Vilken hade ni valt?
Jag har icabanken och är nöjd med dem - ej lån dock men andra tjänster och tycker de har en bra kundtjänst. Många kan tycka det är krångligt om man vill extra amortera med just icabanken.
Har låtit långivare lösa lån tidigare och tycker det fungerat smidigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp