Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp med jämkning

Ok tack för snabbt svar ! Hur gör jag med skatten? Vad ska jag skriva att det ska dras? Det vet jag ju inte i förväg?

*5. Fyll i ruta 01 med hur mycket skatt det har dragits totalt i år. *

Grejen med att "bara" jämka ett begränsat antal månader är väl främst att få högre effekt just de månaderna? Typ som om man bara söker jämkning för nov-dec 2023 och i princip inte betalar någon skatt alls de månaderna. Lite hävstång. Baserat på 12 månader blir ju "skattelättnaden" per månad lägre. Kan ju ändå vara ett välkommet tillskott ändå förstås, men om man avslutar efter 4 månader har man ju inte pressat ur sina möjligheter maximalt om syftet är att få in snabba pengar för att tex betala ner krediter inför en ansökan utan då får man tillbaka skattepengarna för de sista 8 månaderna efter nästa deklerationen istället väl?

Ok tack för snabbt svar ! Hur gör jag med skatten? Vad ska jag skriva att det ska dras? Det vet jag ju inte i förväg?

*5. Fyll i ruta 01 med hur mycket skatt det har dragits totalt i år. *
När det gäller 2024 kan du ju inte skriva i hur mycket det dragits hittills (det måste vara avsett för de som söker under ett pågående år). Men visst finns det också en ruta för hur mycket förväntas skatt du beräknas betala under 2024. Då får höfta lite där baserat på skattetabell/hur mycket du förväntas betala in under 2024. Nog säkrast försöka vara så ärlig och korrekt som möjligt så du inte åker på sur kvarskatt sen :)

Hur kan man välja att jämka för 2024? Går man bara på Jämkning 2024, eller?

När det gäller 2024 kan du ju inte skriva i hur mycket det dragits hittills (det måste vara avsett för de som söker under ett pågående år). Men visst finns det också en ruta för hur mycket förväntas skatt du beräknas betala under 2024. Då får höfta lite där baserat på skattetabell/hur mycket du förväntas betala in under 2024. Nog säkrast försöka vara så ärlig och korrekt som möjligt så du inte åker på sur kvarskatt sen :)

Jag har aldrig fyllt i skatt när jag jämkat för ett år, bara mina förväntade inkomster sämt ränteutgifter.
Ändrade precis min jämkning för 2024, det finns inte ens en ruta att fylla i skatt för 2024.

Så vad får du det ifrån @Danne19871

Senast ändrad:
Min fru jämkade och fick beslut, att de ska dra 30% istället för 34%, är detta rimligt? Jag trodde att det blir lite mer avdrag, inte bara 4%. Vi skrev ju siffror som de är.

Min fru jämkade och fick beslut, att de ska dra 30% istället för 34%, är detta rimligt? Jag trodde att det blir lite mer avdrag, inte bara 4%. Vi skrev ju siffror som de är.
Det beror helt på hur siffrorna ser ut, går inte att svara på om det är rimligt utan att veta siffrorna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp