Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

hjälp med jämkning

Hej ! fick ju tipset här att man kan jämka och betala mindre skatt, jag fick tillbaka 50k påp skatten och samma nästa år i april. hur gör man en jämkning ? om jag vill ha tex 4000 kr rena pengar....ska dom då dra 6000 kr mindre i skatt ? ska jag meddela skatteverket och även arbetsgivare va ? mvh johan

Du söker via skatteverket. Estimersr hur mkt mer du ska tjäna detta år, du fyller i inbetald skatt (står på lönespec) samt tjänad bruttolön.
Sedan skickar du in till ”huvud” arbetsgivare alltså den du får mest lön av om du har fler.

Kolla på skv hemsida, väldigt lätt, hojta till om du behöver hjälp. Tänk att hålla koll så inte inkomsten sticker iväg :) och du får kvarskatt ist

Två saker man ska hålla koll på enligt mig, att man tjänar som man fyller i samt att det rönte avdraget man fyller i stämmer så det inte bli för lite, båda dessa kan få stor effekt tillsammans.

Tar du får mkt ränteavdrag och tjänar mer än du angivit kan det blir rest skatt ist, så se till att ha koll:)

Två saker man ska hålla koll på enligt mig, att man tjänar som man fyller i samt att det rönte avdraget man fyller i stämmer så det inte bli för lite, båda dessa kan få stor effekt tillsammans.

Tar du får mkt ränteavdrag och tjänar mer än du angivit kan det blir rest skatt ist, så se till att ha koll:)
hur länge varar det ? säger jag skcikar in blanketten från 1 aug ...varar det året ut ? eller till nästa år augusti ?

då skickar jag nog in i november...men man vet ju aldrig exakt sin lön....ska man gå lite som man tror då? samma gäller ju räntorna...förra året hade jag över 200k i räntor

då skickar jag nog in i november...men man vet ju aldrig exakt sin lön....ska man gå lite som man tror då? samma gäller ju räntorna...förra året hade jag över 200k i räntor

Varför söker du inte nu!jag sökte i juni betalar ingen skatt mer i år. Har du stor andel rörlig lön?

Varför söker du inte nu!jag sökte i juni betalar ingen skatt mer i år. Har du stor andel rörlig lön?
ja jag jobbar 6 skift...så ibland får jag ut 27 000 efter skatt och ibland 30 000 efter skatt.....ska absolut försöka fixa detta nu....4000 kr imån är nästan hela mitt bank norwegian lån

en liten fråga till bara ...om man ansöker om jämkning och sen helt plötslit får man löneutmätning ...vad händer då? för helt plötsligt så får du riktigt mycket pengar fast du har löneutmätning ju ?

Vad betyder det här med jämkning? Läst och läst men förstår inte riktigt...

Räknade ut att under 2019 kommer jag tjäna ca 450.000kr och få vb på 37000kr och skatter på det ca 127000kr, räntor 41400kr.

Kommer jag då slippa betala skatt eller kommer dom öka min skatt eller vad?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp