Hjälp med bolån

Jag ska ta över ett bolån, jag är fast anställd men blir ensamstående på två barn. Jag har en medlåntagare. Har Nordea idag men tänker att jag ska byta. Jag ska inte låna mer än Max 1,4 för att kunna köpa ut exet. Vilken bank är bäst chans? Har funderat på ica banken eller Länsförsäkringar.

Säger nordea nej?
Jag skulle ta över först och flytta lån sen

Säger nordea nej?
Jag skulle ta över först och flytta lån sen
Varför? Förklara gärna. Jag har inte haft hand om sånt här själv förut.
Har inte kollat men har svårt att tro jag får ta över på Nordea känns som dom är så hårda. Jag må ha fast inkomst men tjänar bara 27.000 innan skatt i månaden. Sen ensamstående med två barn på de. Jag skulle ju behöva låna till lite också så jag kan köpa ut honom. Lånet idag är på 1,150 000.

Mindre krångel vid separation tänker jag.

Med den lönen vet jag inte om du kommer få det alls dock.
Osäker på vilka banker som godkänner medlåntagare som inte ska bo på platsen

Jag fick gissa att du får underhåll och betalar lite barnomsorg. Med förutsättningarna du anger och 5000 i avgift till föreningen får du på egna ben låna 0 kronor och egentligen lite mindre än det på kalkylen hos länsförsäkringar.
Vet inte kommunalskatten där du bor, häftade att du bor i Hofors.
Bor du i Österåker ser det kanske lite bättre ut pga lägre skatt, me ändå inte i närheten av miljonlån.
Bor du i typ Sollefteå får du låna ännu mycket mindre än 0..

Slå en signal till banken du har och se hur dom ser på en extern medlåntagare

Fast de banker jag kollat på godkänner en medlåntagare som förälder tex.

Då var väl problemet löst då.

Skriv in era uppgifter hos SBAB och se :

https://www.sbab.se/1/privat/lana/bolan/sa_mycket_kan_du_lana.html

Min erfarenhet är att SBAB är enkla att ha att göra med.

Kanske inte har den absolut bästa räntan om man har ett bra förhandlingsläge hos andra banker. Men en hygglig ränta och man slipper förhandla en gång om året för att slippa justeras upp till listräntan.

Skriv in era uppgifter hos SBAB och se :

https://www.sbab.se/1/privat/lana/bolan/sa_mycket_kan_du_lana.html

Min erfarenhet är att SBAB är enkla att ha att göra med.

Kanske inte har den absolut bästa räntan om man har ett bra förhandlingsläge hos andra banker. Men en hygglig ränta och man slipper förhandla en gång om året för att slippa justeras upp till listräntan.
Har du erfarenhet av att ha låntagare som inte tillhör hushållet också hos sbab? Jag har fått för mig att dom är rätt oflexibla

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp