Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp med att samla lån

Hej! Har haft 2 riktigt tuffa år och dragit på mig massa skitlån.

Är det omöjligt för mig att samla mina lån? Behöver 100000
Har 21 UC förfrågningar och inga betalningsanmärkningar.
Fått ett nej hos alla jag sökt hos pga alla UC förfrågningar.
Vet inte längre vad jag ska vända mig och jag måste verkligen städa ihop lånen.

Tacksam för svar!

Du får nog tyvärr försöka vänta ut minst 10 av dina förfrågningar iaf. Och dra inte på dig några fler.

Ett tips kan vara att mejla till bankerna innan och förklara din situation. På så sätt bör du kunna få svar på om det är värt att söka eller ej.

Tack för tipset. Jag vill ju vänta ut mina förfrågningar men det är mycket svårare än så. Har helt tappat motivationen och för varje månad som går så blir det värre. Om jag bara kan samla ihop lånen, även om räntan är på 50%, och betala 2-3000 i månaden i ett år så hade jag nog fått en liten livsglädje igen. Då kan man efter ett år söka om ett lån hos em storbank med bättre ränta.

Det finns inte så mycket annat att göra än att vänta ut dem. Sök inga fler lån. Under tiden kan du kanske ta dig an dina skulder på ett nytt sätt? Om du idag precis klarar månadens räkningar finns tex snöbollsmetoden (googla!) som på kort tid kan frigöra lite extra betalningsutrymme varje månad som antingen kan gå till att betala bort lånen allt snabbare, eller öka "livskvaliteten" en aning. Eller lite av varje.

Tack för ditt råd! Har läst om det och det verkar som en bra idé. Även om man betalar mer i slutändan så kanske det ändå är bättre att se resultat. Jag betalar redan mer på mina lån än vad jag "ska". Är det ett lån som ligger på 4-5-600 i månaden så betalar jag alltid 1000. Men eftersom dom tickar ränta så märks det knappt, därav ingen motivation kvar. Helt sjukt egentligen att det finns så många företag som kan bidra till att man förstör sin ekonomi och att det är så lätt tillgängligt är ännu sjukare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp