Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp med Alektum!!!

Jag har för mig att den skickar ut ett brev där de skriver att betalningsplanen är beviljad och hur den ser ut. Sen kommer resten på Kivra eller sms. Jag har bett om att få via sms och Kivra och det har jag alltid fått utöver det första brevet som kommer hem.

Säkert...
Jo men själva brevet i sig kostar ju inte 170 kronor bara för det tänker jag, dessa 170 kr ser jag bara som en extra avgift. Det jag menar är att jag tror att du hade fått betala 170 kr även om företaget i fråga inte hade skickat ut brev. Tänker att oavsett brevutskick eller ej så kostar det 170 kr att starta en amorteringsplan, sen får man ju räkna in all ränta också.

Nej brevet kostar väl några kronor. Handläggningen kostar mer än brevet. Kanske sitta i telefon med någon som pratar på om allt möjligt. Då räcker 170 kr dåligt till att täcka kostnaderna som uppkommit

Alektum Group är det skitigaste Inkasso bolag som finns. Dom lurar folk på pengar.
Jag har ett ärende hos dom som ligger hos KFM och KFM bekräftar att den skulden dom har hos dom är inklusive ränta och alla avgifter men Alektum säger nej.
Så även om jag betalar min skuld hos KFM så kommer Alektum kräva mig på mer pengar för dom påstår att det är avgifter som dom lagt till sen 2020 och 2021 som KFM inte ser. Hur är det ens möjligt när KFM bekräftar just dessa datum som dom nämner och att jag betalat dom avgifterna och dom ingår. Alektum är riktiga parasiter som försöker lura folk med dolda avgifter.

Alektum Group är det skitigaste Inkasso bolag som finns. Dom lurar folk på pengar.
Jag har ett ärende hos dom som ligger hos KFM och KFM bekräftar att den skulden dom har hos dom är inklusive ränta och alla avgifter men Alektum säger nej.
Så även om jag betalar min skuld hos KFM så kommer Alektum kräva mig på mer pengar för dom påstår att det är avgifter som dom lagt till sen 2020 och 2021 som KFM inte ser. Hur är det ens möjligt när KFM bekräftar just dessa datum som dom nämner och att jag betalat dom avgifterna och dom ingår. Alektum är riktiga parasiter som försöker lura folk med dolda avgifter.
Frågan är om det går att bevisa för i så fall hade jag inte gett mig.

Frågan är om det går att bevisa för i så fall hade jag inte gett mig.
Jag har bett om alla underlag och jag har betalat in till KFM det som står hos dom så när dom kommer kontakta Alektum för att säga att skulden är avklarad och reglerad så har jag bett om all info som sägs däremellan.
Till och med KFM förklarade för mig att jag ska bestrida det för det dom påstår stämmer ej eftersom alla avgifter som ränta osv ingår i skulden och dom kan se det. Hur kan ett Inkasso bolag sitta och pumpa in avgifter i en skuld som är verkställande hos KFM plus att jag har en pågående löneutmätning och ej informera någon om dessa avgifter? Riktiga parasiter

Jag har bett om alla underlag och jag har betalat in till KFM det som står hos dom så när dom kommer kontakta Alektum för att säga att skulden är avklarad och reglerad så har jag bett om all info som sägs däremellan.
Till och med KFM förklarade för mig att jag ska bestrida det för det dom påstår stämmer ej eftersom alla avgifter som ränta osv ingår i skulden och dom kan se det. Hur kan ett Inkasso bolag sitta och pumpa in avgifter i en skuld som är verkställande hos KFM plus att jag har en pågående löneutmätning och ej informera någon om dessa avgifter? Riktiga parasiter
Ja du, jag har inte heller så goda erfarenheter av vissa inkassobolag. Att gå över lik kan passa in i hur vissa hanterar skuldsatta.

Jag har varit i kontakt med alektum då jag har svårt att hålla betalplanen. Föregående månad var de medgörliga och jag lyckades halvera beloppet. Jag ska lösa hela skulden med skatten pengarna. Jag frågade lite hur sen jag kunde vara och de rekommenderade att betala till imorgon eller tisdag. De sa också att det kunde ta längre tid innan de hände något. Får otydliga svar. Jag har en annan betalning som jag skulle behöva prioritera. Därför undrar jag hur lång tid man har på sig.
1.Får man ingen påminnelse där?
2.om jag inte betalar nu, hur lång tid tror ni jag på
mig? Hela processen. Har läst olika trådar men det står lite olika.
Har ingen erfarenhet av detta.

Hej Alla
Jag behöver er hjälp och tips.
Jag har även hamnat hos alektrum. Håller med er 100procent med att dem inte är tillmötesgående.
Jag hade delbetalningar via resursbank 3 st.
Alla 3 hamnade hos alektrum. Ena var på ca 14tusen ena på 26tusen och den sista på 23tusen.
Jag betalade av den minsta direkt.
Dem 2 andra ville jag ha avbetalningsplan. Då sa en i kundtjänst att jag är tvyngen att betala 8 tusen i månaden med 20 procent ränta.
Jag är student och har csn enbart som ekomomi källa min csn är mellan 8-10 tusen varje månad.
Jag talade med fler olika handläggare hos dem till slut kom vi överens om 5000kr. Jag har betalat sedan mars, utan någon problem. Men nu när man inte får csn under sommarlov så kommer jag inte kunna betala av den.
Jag kan inte sommarjobba pga personliga skäll. Jag var i god tid och förklarade till dem hen handläggare sa till mig att de kan göra en månads betalningsfri juni därefter sänka kostnaden juli så kommer jag betala som vanligt augusti: men hen gav mig ett nr att ringa.
Jag ringde nr, antar det är deras arbetsledare/chef. Han var otrevlig, ifrågesatt mig så du tar csnlån för att betala av ditt skuld hos oss, varför godkände du 5000kr avbetalningsplan om du inte kan betala? Hen gick enbart med på att sänka kostnaden till 3000kr juni/juli månad. Om jag inte betalar det så nämnde hen att de skulle skickas förmodligen till KF.
Min fråga är:
Hur snabbt skickar de till KF, efter passerad förfallodag?
Om de skickar det, har man möjlighet att förhandla nytt avbetalningsplan?
Har jag rätt för ackord? Jag förhandlade ingenting, de nämnde inget och jag har inte koll på sånt.
Min ränta tickar, ser inget skillnad på skulden.
Alektrum är skit inkasso bolag. Finns de någon långivare som kan hjälpa mig ta lån, så jag kan betala av det, och ha skuld hos någon seriös företag.
Jag håller med dig har samma problem med de.
Jag fick en betalningsfri månad sen nekade de det och skickade mina skuld till kf.
Jag vägrade och betala eftersom jag betalade 10000 under 4 månade och min skuld gick ner 2000 bara och resten va ränta.
Jag försökte att få ett accord om jag betalar hela skulden men de vägrade och ge nått.
Jag har mer skulder hos andra inkasso bolag men gjorde en avbetalningsplan med alla och alla är nöjda förutom de och de vill att jag ska signera kronofogdens brev först sen förhandla med de och jag vet att när man skriver på den så fastställs beloppet och då kan de tvinga mig och betala det summan som de vill utan att jag kan säga emot för då blir det lön utmätning och då hamnar resten av mina skulder som ligger på 250 000 hos kf pga en faktura på 70 000.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp