Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp med Alektum!!!

Jag må vara trög men vill bara försäkra mig att jag förstått rätt

delgivning 8 mars
Bestrider 17 mars
Hinner jag betala 25 mars?
Om det stämmer som jag säger så är det så, ja :facejoy:
Skulle råda dig att dubbelkolla med någon annan här inne hehe!
Oavsett vad så hoppas jag verkligen att det löser sig!

Jag må vara trög men vill bara försäkra mig att jag förstått rätt

delgivning 8 mars
Bestrider 17 mars
Hinner jag betala 25 mars?
Det hinner du!! Har bestridit flera gånger och det tog tid innan det hamnar hos domstol. Så du behöver inte bekymra dig om du skulle betala 25 mars.

Ja det hinner du. Viktigt att bestrida inom de 10 dagarna. Du ser inne på Mina sidor vilket sistadatumet är.

Det hinner du!! Har bestridit flera gånger och det tog tid innan det hamnar hos domstol. Så du behöver inte bekymra dig om du skulle betala 25 mars.
Det är inte domstol jag är rädd för bara att få en anmärkning. Mailade och ringde allektum flera gånger för att be de vänta med betalning om 2000kr för jag höll på att sälja av grejer. De skickade 2 dagar efter förfallodatum till KF. Helt sjukt

Det är inte domstol jag är rädd för bara att få en anmärkning. Mailade och ringde allektum flera gånger för att be de vänta med betalning om 2000kr för jag höll på att sälja av grejer. De skickade 2 dagar efter förfallodatum till KF. Helt sjukt
Alektum har blivit tuffare, helt klart.

Svarade dom ja till att ge anstånd med betalning lät det inget vidare.
Har dom sagt att dom inte tänkte det är det inte särskilt sjukt.

Svarade dom ja till att ge anstånd med betalning lät det inget vidare.
Har dom sagt att dom inte tänkte det är det inte särskilt sjukt.
De har sagt att jag får lägga ett meddelande till de o inte svarat alls på mina mail och meddelanden

Hej Alla
Jag behöver er hjälp och tips.
Jag har även hamnat hos alektrum. Håller med er 100procent med att dem inte är tillmötesgående.
Jag hade delbetalningar via resursbank 3 st.
Alla 3 hamnade hos alektrum. Ena var på ca 14tusen ena på 26tusen och den sista på 23tusen.
Jag betalade av den minsta direkt.
Dem 2 andra ville jag ha avbetalningsplan. Då sa en i kundtjänst att jag är tvyngen att betala 8 tusen i månaden med 20 procent ränta.
Jag är student och har csn enbart som ekomomi källa min csn är mellan 8-10 tusen varje månad.
Jag talade med fler olika handläggare hos dem till slut kom vi överens om 5000kr. Jag har betalat sedan mars, utan någon problem. Men nu när man inte får csn under sommarlov så kommer jag inte kunna betala av den.
Jag kan inte sommarjobba pga personliga skäll. Jag var i god tid och förklarade till dem hen handläggare sa till mig att de kan göra en månads betalningsfri juni därefter sänka kostnaden juli så kommer jag betala som vanligt augusti: men hen gav mig ett nr att ringa.
Jag ringde nr, antar det är deras arbetsledare/chef. Han var otrevlig, ifrågesatt mig så du tar csnlån för att betala av ditt skuld hos oss, varför godkände du 5000kr avbetalningsplan om du inte kan betala? Hen gick enbart med på att sänka kostnaden till 3000kr juni/juli månad. Om jag inte betalar det så nämnde hen att de skulle skickas förmodligen till KF.
Min fråga är:
Hur snabbt skickar de till KF, efter passerad förfallodag?
Om de skickar det, har man möjlighet att förhandla nytt avbetalningsplan?
Har jag rätt för ackord? Jag förhandlade ingenting, de nämnde inget och jag har inte koll på sånt.
Min ränta tickar, ser inget skillnad på skulden.
Alektrum är skit inkasso bolag. Finns de någon långivare som kan hjälpa mig ta lån, så jag kan betala av det, och ha skuld hos någon seriös företag.

Det du kan göra med Alektum är att ändra planen till att betala 1000kr i månaden i 6 månader som de kräver, och sen säga att du slutbetalar efter dem. Ger dig lite tid till att kunna lösa sitsen. Jag gjorde så förr någon månad sen helt utan problem

Från början så förklara jag min situation.
De gick inte med att sänka månadsavgiften från 8 , därefter sänkte dem till 5.
Jag pratade med dem på fredag, de enda de kunde göra va att sänka till 3 tusen juni och juli månaden. De hjälpte inte så mycket. Kan man förhandla avbetalningsplan. Eller har dem rätt att säga om man inte godkänner så skickas de vidare? Jag vill betala av det pga hög räntan de gav mig, vet att andra inkassobolag kan frysa ränta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp