Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp! Mängder med småskulder & spelmissbruk

Halloj,

Efter några månader av läsning i detta forum, har de nu blivit dags för min egna första tråd.

Under förra året (slut under hösten) fastnade jag i ett spelmissbruk. Detta ledde ju såklart till en fasansfullt massa skit lån. Jag har nu nått den punkt där de inte går att hålla sig över ytan mer. Mina lån ser ut enligt följande:

Långivare (Total skuld/månadskostnad)
-Nortmill (49722 / 1836)
-Ferratum (32133 / 1536)
-Smspengar (24656 / 1289)
-Loanstep (21211 / 854)
-Cashbuddy (44229 / 1319)
-Goodcash (28235 / 894)
-Binly (15949 / 4495)
-Lumify (5951 / 1766)
-Credifi (14551 / 4439)
+klarna & Qliro

(254 627 / 18 383)

Från höstas till nu har jag kämpat med att försöka få till UCbetyget som idag är på 14. Jag har 9 förfrågningar (8 äldre än 6 månader). Min inkomst för 2023 var på 208 000. Medans min nya inkomst är på 385 000. Mina lån som syns på UC är Northmill krediten på 50k + goodcash på 28. Har heller inga anmärkningar.

min inkomst är på 33 000kr innan skatt. Har en hyra idag på 10 000kr som jag delar på med min sambo.

Jag var för 2 veckor sedan i kontakt med collector om ett samlingslån på att. Där jag på UCn beviljades men sedan gjordes en Kreditz och då fick jag avslag. De sa att de var på grund av att min Kalp inte gick ihop. Antar de var för jag hela tiden behövt ta nya lån för att överleva varje månad.

Jag måste släcka dem riktiga skit krediterna (Lumify, Binly & Credifi) iaf, annars kommer inte detta gå…. Men helst av allt hade jag velat ha ett samlingslån på hela beloppet och då kunnat se ljuset i tunneln….

Hur kan jag göra för att lösa detta? Finns det banker som fortfarande lånar ut utan att man behöver verifiera med kreditz? Tänker mot att istället använda lönespecifikationer samt lösenkrav på krediterna då.

uppskattar all typ av hjälp, jag måste bara ta mig ur detta….

jag har ungefär samma lån som du fast jag är arbetlsös men dom räntorna är jävligt höga på dessa lån
jag hade kanske knappt 100.00kr i lån det blev 300.000kr pga höga räntor och jag inte kunde betala. så nu har jag fått inledande skuldsanering.
mitt råd är att försök ta hjälp av någon som har pengar och kan låna dig eller nån bank för samlings lån och betalar skiten för det är mycket mycket höga räntor du kommer betala i flera år tills du blir klar med detta .

Behöver alltså tips i situationen.

Skal jag försöka söka ett lägre lån för att släcka Binly, Lumify & Credifi? Sen försöka fortsätta leva snålt tills mer FF är borta. Eller finns de någon idé att söka större Samlingslån på allt nu när inkomsten uppdateras?

Jag har varit i liknande situation. Först och främst måste du söka hjälp för spelberoende. Det här är lösbart och du kommer fixa det. Men om du inte söker hjälp för spelberoende spelar det ingen roll vad du gör för du kommer sätta dig mer i skiten.
Vet att det är skämmigt att berätta för folk och söka hjälp men tro mig du kommer att ångra om du inte gör det. Du tror att du har kontroll men det har du inte. Jag vet precis hur det känns.

Så min första tipps är att söka hjälp och berätta för anhöriga om ditt problem.
Sen för att lösa det här hade jag först jämkat. På så sätt får du mer i inkomst för att betala på lånen och köpa dig mer tid tills FF försvinner. Min rekommendation är att ha tålamod tills alla FF försvinner. Vet att det känns långt att vänta 1 år men bättre det än att göra saker värre. Du måste tänka långsiktigt, du kan inte lösa allt på några månader. När alla FF försvinner sök samlingslån via lånförmedlare. Du blir inte nekad via Kreditz bara för att du har tagit nya lån utan också pga speltransaktioner.

Så snälla ta spelberoendet seriöst innan det spårar ur på riktigt. Du tror kanske just nu att du har nått botten och att det inte finns många utvägar. Men tro mig du har bara börjat. Just nu är du i en ok situation som du kan lösa utan problem.
Men bara om du gör rätt.

Jag har varit i liknande situation. Först och främst måste du söka hjälp för spelberoende. Det här är lösbart och du kommer fixa det. Men om du inte söker hjälp för spelberoende spelar det ingen roll vad du gör för du kommer sätta dig mer i skiten.
Vet att det är skämmigt att berätta för folk och söka hjälp men tro mig du kommer att ångra om du inte gör det. Du tror att du har kontroll men det har du inte. Jag vet precis hur det känns.

Så min första tipps är att söka hjälp och berätta för anhöriga om ditt problem.
Sen för att lösa det här hade jag först jämkat. På så sätt får du mer i inkomst för att betala på lånen och köpa dig mer tid tills FF försvinner. Min rekommendation är att ha tålamod tills alla FF försvinner. Vet att det känns långt att vänta 1 år men bättre det än att göra saker värre. Du måste tänka långsiktigt, du kan inte lösa allt på några månader. När alla FF försvinner sök samlingslån via lånförmedlare. Du blir inte nekad via Kreditz bara för att du har tagit nya lån utan också pga speltransaktioner.

Så snälla ta spelberoendet seriöst innan det spårar ur på riktigt. Du tror kanske just nu att du har nått botten och att det inte finns många utvägar. Men tro mig du har bara börjat. Just nu är du i en ok situation som du kan lösa utan problem.
Men bara om du gör rätt.

Tack för omtanken. Har tagit de på allvar, är spärrad och har bra dialoger med viktiga personer om problemet. Varje dag är en ny dag, där dagens mål är att inte spela. Dagarna har blivit till veckor, och veckor till månader. Jag har en väg ut.

Men problemet som jag står i nu, är dessa höga månads belopp. Därav ”skiter” jag lite i räntan i nuläget, så länge jag kan sänka månadskostnaden nu, sedan ansöka om lägre ränt när jag är nere på 0 FF. Men de är lite de, jag överlever knappt tills jag är där, så behöver släcka den värsta drakarna och jobba med fri betalningsmånader, men vet inte hur jag skall göra det….

Tack för omtanken. Har tagit de på allvar, är spärrad och har bra dialoger med viktiga personer om problemet. Varje dag är en ny dag, där dagens mål är att inte spela. Dagarna har blivit till veckor, och veckor till månader. Jag har en väg ut.

Men problemet som jag står i nu, är dessa höga månads belopp. Därav ”skiter” jag lite i räntan i nuläget, så länge jag kan sänka månadskostnaden nu, sedan ansöka om lägre ränt när jag är nere på 0 FF. Men de är lite de, jag överlever knappt tills jag är där, så behöver släcka den värsta drakarna och jobba med fri betalningsmånader, men vet inte hur jag skall göra det….
Jag förstår. Men du måste också söka professionell hjälp. Jag har nu över 1 år gått på behandling där jag träffar min handläggare varje vecka och det har funkat bättre än jag trott det ska göra. Önskar bara att jag sökte hjälp tidigare. Det finns säkert något liknande i din kommun så min rekommendation är att kolla upp det. Det är inte så farligt som man tror. Tro mig du måste göra det. Förstår att du nu bara tänker på ekonomi men du måste fixa grundproblemet.

Har du provat att jämka hos skatteverket? Hur mycket går du minus? Med jämkning kommer du få in några tusenlappar till som kan köpa dig tid. Min rekommendation är att du jämkar först. Sen är det bäst om du väntar att de 8 FF som är över 6 månader gamla försvinner. Du bör också vänta att den nya inkomsten uppdateras. Det kommer göra stor skillnad när du söker lån. Med den inkomsten som syns idag blir du direkt nekad av flera banker. Sök sedan samlingslån via låneförmedlare för att ha större chans att bli beviljad.

Senast ändrad:
Hej
Som ovan säger, du mpste ta det på allvar. Sök hjälp samt gå på några möten för spelberoende de,
Spelfriheten.se
GA Sverige
Dessa har flertalet möten online så sök upp detta.
Jag var i din sits för ett år sedan, idag lever jag det bästa livet jag levt, tack vare mötena och stegarbetet.
Om du skall försöka rädda din ekonomi så skulle jag se över om fairlo kna vara till hjälp, dem räddade min väg.

Hej
Som ovan säger, du mpste ta det på allvar. Sök hjälp samt gå på några möten för spelberoende de,
Spelfriheten.se
GA Sverige
Dessa har flertalet möten online så sök upp detta.
Jag var i din sits för ett år sedan, idag lever jag det bästa livet jag levt, tack vare mötena och stegarbetet.
Om du skall försöka rädda din ekonomi så skulle jag se över om fairlo kna vara till hjälp, dem räddade min väg.

Uppskattar båda era svar, och kommer verkligen fundera på online kursen och prata med folk som varit/är i samma sits (antar jag).

Tänker du jag tar ett lån utanför UC, för att betala av dem 3 krediterna och söker ett större Samlingslån om några månader då?

Uppskattar båda era svar, och kommer verkligen fundera på online kursen och prata med folk som varit/är i samma sits (antar jag).

Tänker du jag tar ett lån utanför UC, för att betala av dem 3 krediterna och söker ett större Samlingslån om några månader då?

Blir glad att ni bryr er och kommer med fina åsikter om mitt missbruk.

Men anledningen till tråden är hur jag skall lösa min nuvarande ekonomiska situation, så det är där jag behöver hjälp.

Blir glad att ni bryr er och kommer med fina åsikter om mitt missbruk.

Men anledningen till tråden är hur jag skall lösa min nuvarande ekonomiska situation, så det är där jag behöver hjälp.
Yes jag tänker att du tar ett för att lösa dem värsta nu, sen vänta 6 månader och ringer Collector igen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp