Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Hjälp! Lån med 10 anmärkningar

Vore emot lagen att bevilja någon med så många anmärkningar, dock förvånas jag inte om du får fler förslag en 1.

Vore emot lagen att bevilja någon med så många anmärkningar, dock förvånas jag inte om du får fler förslag en 1.
Så fort mitt utmätningsförsök försvann så kunde jag låna på mer än 10ställen o detta med 22 anmärkningar och årsinkomst på ca 500tkr

Så fort mitt utmätningsförsök försvann så kunde jag låna på mer än 10ställen o detta med 22 anmärkningar och årsinkomst på ca 500tkr
Precis, bankerna är riskbenägna och mtp de låga summor de lånar ut så får dom ju tillbaks det ändå.

borde dock inte vara lagligt

Precis, bankerna är riskbenägna och mtp de låga summor de lånar ut så får dom ju tillbaks det ändå.

borde dock inte vara lagligt
Kan hålla med att det borde va olagligt ,,, men småsummor kan jag inte hålla med om jag har idag kapitalskuld på 650tkr vissa lånar ut ganska mkt med ocker räntor,,,

Kan vara struligt att lagstifta och att det ska regleras kring anmärkningar, som styrs av ett/flera privata bolag.

Kan vara struligt att lagstifta och att det ska regleras kring anmärkningar, som styrs av ett/flera privata bolag.
Givetvis.

Borde dock gå att lagstifta att blancolån inte får tas mer än 1x årsinkomst och är man 2 i hushållet så bådas.

Skulle nog spara ganska mycket på samhället överlag.

Givetvis.

Borde dock gå att lagstifta att blancolån inte får tas mer än 1x årsinkomst och är man 2 i hushållet så bådas.

Skulle nog spara ganska mycket på samhället överlag.

Det har vad jag förstått varit reglerat tidigare, fram till någonting på 90talet eller så. Minns själv att det fanns ngn sorts gräns på dåvarande föreningssparbanken på 150k för en och 200k för 2, det bör ha varit tidigt 2000.

Det har vad jag förstått varit reglerat tidigare, fram till någonting på 90talet eller så. Minns själv att det fanns ngn sorts gräns på dåvarande föreningssparbanken på 150k för en och 200k för 2, det bör ha varit tidigt 2000.
Du har ingen aning om varför de försvann?

Givet att inflation gjort att 150k inte räcker långt idag.

Men tycker att blanco upp till årsinkomst vore acceptabelt.

Du har ingen aning om varför de försvann?

Givet att inflation gjort att 150k inte räcker långt idag.

Men tycker att blanco upp till årsinkomst vore acceptabelt.
Årsinkomst är lite svajigt, har man bytt jobb och fått ut en massa semester och komp i pengar blir det dopat.

Ska inte säga att jag minns med säkerhet. Hade jag tvingats gissa skulle jag gissat på borgerliga regeringen 91-94 som tyckte mer att folk skulle få göra som dom vill.
Googlade saken och fick fram detta

Ingen aning om det stämmer, rimligt men 7-8 år tidigare än jag skulle gissat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp