Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp, Kommer min löneutmätning påverkas?

Oj nu blev det riktigt jobbigt, han kommer inte hinna få någon inkomst till september
Om jag fattat det rätt då så kommer jag att få förhållsbeloppet 4923 + 3500 (halva hyran) totalt: 8423
Kvar att leva på då efter hyran 8423-7000= 1423.

Snart orkar man inte mer, nog jobbigt att leva med utmätning men nu blev det ännu jobbigare

Oj nu blev det riktigt jobbigt, han kommer inte hinna få någon inkomst till september
Om jag fattat det rätt då så kommer jag att få förhållsbeloppet 4923 + 3500 (halva hyran) totalt: 8423

Snart orkar man inte mer, nog jobbigt att leva med utmätning men nu blev det ännu jobbigare

Men snälla, läs mitt inlägg här ovan... Det finns ”solskenshistorier” oxå. :rolleyes:

Jag har läst ditt inlägg och jag hoppas jag har lika tur som du, men känns som jag är en av dom med mindre tur ☹️

Jag tycker också det att det borde gå kommunicera med KF om detta problem, för antar att man inte är själv om det.

Problemet för mig är att jag har ju redan utmätning och min sons personnr står ju redan med eftersom jag uppgav det när jag påbörjade min utmätning i januari.

Tror du jag kan göra en ny redovisning med inkomster/utgifter och inte ta med hans personnr?

Tack för tipset om medicin

Du kommer få behålla för hela hyran.

Jag får behålla hela hyran och för ett barn som studerar ett år till. När min stora tog studenten fick jag behålla mindre men fortfarande för hela hyran. Dock arbetar hon nu och betalar hemma. Så det går jämt upp.

Senast ändrad:
Håll hoppet uppe ❤️ Annars måste du prata med KF.

Snarare överklaga så får det prövas om hur länge det är rimligt att få förbehåll för hela hyran trots hemmavarande vuxet barn.

Han har ju ganska gott om tid att fixa med skola eller jobb innan det borde räknas om.
Det är nog en punkt som nog varierar hur det bedöms från handläggare till handläggare..

Han skulle kanske kunna "flytta" till sin pappa om du får sänkt?

Den tanken har slagit mig att han får skriva sig hos sin pappa, men har inte berättat för sonen om utmätning och min sons pappa vet inget heller och så vill jag att det förblir.

Vill inte att sonen ska veta och absolut inte pappan för vi har inte den bästa relationen.
Kommer ju få frågan från pappan varför ska han vara skriven här nu när du inte ville det tidigare.

Tänk om livet kunde vara lätt någon gång.
Men ska försöka hålla hoppet uppe ❤️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp