Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp, kan jag få lån?

Hej!

Jag undrar kort och gott följande, tänker i Oktober försöka ansöka om lån för att samla lån. Min uc kommer i Oktober se ut enligt nedan:

Jag undrar om jag kommer ha möjlighet att få ett lån på 260k med följande läge:
Taxerad årsinkomst: 360k
Underskott av kapital: 50k
1st uc föfrågningar.
2 st privatlån på 100k totalt samt 1 st billån på 40k totalt.

Har en hög med mindre blancolån som inte syns i uc jag vill bli av med..

Det jag är rädd för är om underskottet kommer sabba allt..

Har fast jobb på 100% sedan tre år tillbaka..

Någon som vet? Tacksam för alla svar då detta gör mig sömnlös och är nervös inför framtiden..

Tack på förhand!

Jag undrar detsamma angående underskott.. har en årsinkomst på 330 146 kr samt ett underskott på 41737 kr.. klassas det underskottet som mycket? Har för mig att det bara gick uppnå en viss procent av årsinkomsten för att bankerna inte skulle titta på mycket på det.. någon som vet hur hög den procenten var?

Hej!

Jag undrar kort och gott följande, tänker i Oktober försöka ansöka om lån för att samla lån. Min uc kommer i Oktober se ut enligt nedan:

Jag undrar om jag kommer ha möjlighet att få ett lån på 260k med följande läge:
Taxerad årsinkomst: 360k
Underskott av kapital: 50k
1st uc föfrågningar.
2 st privatlån på 100k totalt samt 1 st billån på 40k totalt.

Har en hög med mindre blancolån som inte syns i uc jag vill bli av med..

Det jag är rädd för är om underskottet kommer sabba allt..

Har fast jobb på 100% sedan tre år tillbaka..

Någon som vet? Tacksam för alla svar då detta gör mig sömnlös och är nervös inför framtiden..

Tack på förhand!

Ansök hos axofinans! Tror du har störst chans där att få ett erbjudande.

Jag undrar detsamma angående underskott.. har en årsinkomst på 330 146 kr samt ett underskott på 41737 kr.. klassas det underskottet som mycket? Har för mig att det bara gick uppnå en viss procent av årsinkomsten för att bankerna inte skulle titta på mycket på det.. någon som vet hur hög den procenten var?

Det finns ingen fast procentsats som gäller överallt, däremot lär det finnas olika "gränsvärden" som spelar in hos olika långivare. Någonstans runt 15-20% av årsinkomsten skulle kunna vara en sådan gräns.

Har också fått 15 % sagt av vissa utlånare. Har själv däremot dragits med ett underskott på nästan 40% och ändå fått stort lån hos BN tex men även ett mindre med bra ränta nu hos Villabanken.
Har sökt via Lendo och fått dessa lån. Ett underskott på 50 000 kr är ju fullt normalt om man tex har ett bostadslån.

Har också fått 15 % sagt av vissa utlånare. Har själv däremot dragits med ett underskott på nästan 40% och ändå fått stort lån hos BN tex men även ett mindre med bra ränta nu hos Villabanken.
Har sökt via Lendo och fått dessa lån. Ett underskott på 50 000 kr är ju fullt normalt om man tex har ett bostadslån.
Jo, men om jag nu inte har ett bostadslån, utan detta underskott beror till stor del på "skitlån" som inte syns i uc? :(

Jo, men om jag nu inte har ett bostadslån, utan detta underskott beror till stor del på "skitlån" som inte syns i uc? :(

Det skulle kunna vara en "varningsklocka" för långivarna ja. Men rent krasst skulle underskottet ju kunna bero på dåliga aktieaffärer också.

Så du tror in inte att jag är helt körd?

I alla fall inte ur den aspekten, 50 av 360 är ju mindre än 15% (vilket är det gränsvärde som det ryktas om). Sen är ju frågan om det är en fallande skala där 15 innebär automatiskt nekning och nära det försämrar förutsättningarna, men det kan vi ju bara gissa om.

I alla fall inte ur den aspekten, 50 av 360 är ju mindre än 15% (vilket är det gränsvärde som det ryktas om). Sen är ju frågan om det är en fallande skala där 15 innebär automatiskt nekning och nära det försämrar förutsättningarna, men det kan vi ju bara gissa om.

Ja vi får väl se, mitt kreditbetyg ploppade precis upp på 3,8% det vilk säga "bra". Med 9 st förfrågningar och årets inkomst och underskott inte registrerat ännu.. Lär väl åka ner duktigt när det registreras. Bara trist att det inte är någon som kan svara på det här med underskott. Frågat runt på flera banker också men får bara luddiga svar om att "det är inget som säger att det faller på det vi gör en helhetsbedömning" osv. Kan väl tänka mig att om resten ser bra ut så har de översyn med underskottet, kanske i värsta fall påverkar räntan negativt men åtminstone så man kan få ett lån beviljat. Skall i alla fall försöka återkomma här i Oktober om hur det har gått.. Mest för att här kanske är någon annan också som undrar :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp