Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp, kan jag bli betalningsskyldig

Jag kollade upp det lite. Om man blivit beviljad ett skuldfinansieringslån hos Svea är ett av villkoren att man inte får ta nya lån under saneringens gång. Då bryter man avtalet. De har bevakning när en ny kreditupplysning tas eller när den förändras. Så vore jag du skulle jag nog köra på öppen bra kommunikation. Hur fick du själv reda på att vännen tagit bytt lån?
nu har jag rättat till det och tagit bort skuldsaneringslån och skrivit skuldfinansieringslån.......... såg inte att mobilen valde fel ord. Ber om ursäkt för detta!!!!!!

Tror inte jag har jämfört dom?? Jag ringde bara Svea o frågade om hur de funkar om man har ett skuldfinansieringslån där och tar ett nytt lån under tiden.. jag har
Jag menar så klart inte att du har jämfört dem men någon annan kanske tror att Svea sysslar med skuldsanering

Jag tror att svea skulle ha svårt att ha kunna säga upp en kredit pga nya lån. konsumentkreditlagen 33§ reglerar rätt till förtida betalning för den som lånar ut, möjligen skulle punkt 5 gå att tilllämpa.
"Det står klart att konsumenten genom att avvika, skaffa undan egendom eller förfara på något annat sätt undandrar sig att betala sin skuld."
Då skulle det vara att "förfara på något annat sätt", men det kan nog knappast påstås att man undandrar sig betalning av skulden genom att ha tagit ett nytt lån..
Jag tror svea skulle få käka upp det där om dom prövade

Kanon tack! Nej personen kom och erkände för mig. Det var ett två lån som inte syns på uc och som togs för att personen blivit sjuk och inte skulle kunna ge barnen mat annars. Så ja köper den. Men sa att nästa gång vill ja du pratar med mig ja kan köpa er lite mat eller vadsomhelst för ja vill inte få Någon otrevlig överraskning. Men då som ja förstår på er alla verkar de lugnt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp