Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp. Jag orkar snart inte mer.

Ska försöka fatta mig kort, skriver från en sketen telefon.

har löneutmätning sen 1.5 år. Från början var skulden på 670k. Men KF sålde min o dåvarande sambons lägenhet. Har två barn också. Slutade med att vi bor nu på varsitt håll. Har barnen varannan vecka. Skulden ligger nu på ca 380k, eftersom vi sålde lägenheten. Har löneutmätning på 4500kr i månaden.

mitt stora problem är.. jag hamnade i kraftigt spelmissbruk för 6 år sedan. Vilket resulterade i att jag hamnade såhär. Min mamma och mitt ex hjälpte mig vid ett par tillfällen på den tiden att ”lösa” skulderna. Så jag har 1 lån som mamma är medlåntagare på, det ligger på runt 300k. Jag kan inte släppa det, då hamnar det hos henne. Det kostar mig 3500kr i månaden. Även min sambo har ett lån som står på henne, men jag betalar henne 1700kr varje månad. Utöver allt det så är min hyra på 7000kr, sen tillkommer ”vanliga” utgifter.

har under väldigt lång tid nu levt under sån stress. Jag får inte ekonomin att gå ihop. Mamma och lillebror har fått släcka små bränder varje månad. Ska tillägga att jag har en lön där jag får ut ca 19000kr i månaden. Har ringt KF två gånger om min situation, och självklart kan inte dom ta hänsyn till skulder som inte hamnat hos dom. Det förstår jag också såklart. Snälla, finns det någon här som har suttit i samma sits? Finns det något man kan göra? Jag ansökte om skuldsanering innan dom utmätte lägenheten. Fick avslag då eftersom vi hade en lägenhet. Och idag när jag pratade med KF så trodde han att skuldsanering inte skulle gå igenom för mig eftersom att skulden inte är så stor hos KF, och att jag är ung. Är 30 år gammal. Jag har kontaktat skuldrådgivare, vi ska höras i veckan. Men snälla. Jag har redan brakat ihop två gånger på två år. Jag orkar fan inte länge till med det här. Ska även tillägga att jag har inte spelat på ett år. går på samtal. Gick en 10-veckors behandling för mitt spelmissbruk. Allt det hjälpte mig. Men ju mer tiden går, så börjar jag allt mer tänka på att spela igen. För jag ser ingen annan utväg. Snälla. Vad kan jag göra?

Har som tur är inte hamnat riktigt i så stora bekymmer ännu (men vet att många här har det) så jag kan nog inte ge så bra råd i det stora hela. Ville mest bara hojta till att jag hejar på dig och tror du kommer fixa det här på sikt även om det känns omöjligt nu. Men skuldrådgivaren kommer säkert kunna hjälpa till, jag tycker inte borde vara omöjligt med skuldsanering.

Om det inte är jättemånga skulder kan du nog fixa med avbetalningsplaner

Jonte,
först och främst bra jobbat med din frihet från spel. Hoppas du är stolt över dig själv för jag tror jag talar för hela forumet när jag säger att vi är det över dig
Du verkar ha ett fint stöd i form av mamma och bror. Dessutom har du barn som jag gissar att din mamma och bror älskar. Det är skitjobbigt att be om hjälp men låt dom hjälpa dig med detta. Det kommer att komma en tid när du får hjälpa dom också även om det inte känns så just nu, och kanske inte med pengar men i annan form.må så bra du kan nu, för din egen skull och framförallt för dina barns skull. Kram

Om det inte är jättemånga skulder kan du nog fixa med avbetalningsplaner
Oftast väldigt svårt att få fram en avbetalningsplan när den ligger som löneutmätning , för dom vill oftast ha en klumpsumma ! Och det har man sällan vid löneutmätning , jag får 45k i juni som jag tänker trycka in och be dom dra tillbaka 2 st stora lån :) men väldigt svårt annars skulle jag säga , sen oftast så vill dom inte ens om man erbjuder dom en summa ens .. tex Svea och Lowell vägrade fast jag erbjöd dom 15 000 kr faktiskt ! Helt sjukt tycker jag !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp