Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp, hur ska jag göra?

Hej, sitter nu i skiten p.g.a. sms-lån o skit, har räknat över det lite nu ikväll o har cirka 250k i lån och 50k i avbetalningar o dylikt. Hur går jag tillväga för att lösa det, bara tanken ger mig grov ångest, vågar inte berätta för varken sambo eller föreldrar och går nu 10k back i månaden...

Vad har du för inkomst?
Vad för lån/krediter? Kostnader/skuld
UC score?

Det bästa vore att berätta för dina närmaste, de borde ge stöd och kunna hjälpa till så att du kan hålla dig flytande iallafall tills du kan ta ett samlingslån.
300k på 12-15 år är inte så farligt dyrt, och det går alltid (i princip) att extraamortera.

inkomsten är ca 25000kr efter skatt
min uc score är 435 alltså svag
och de är för det mesta smslån

Varför har du tagit sms-lån? Spel?

lite spel o lite för jag va pappaledig/arbetslös så jag behövde mer pengar

Men du har inte spelproblem?

Ok, jag tänkte om du behövde söka hjälp för ditt spelande.

Mitt tips är att du måste berätta för dina nära... Jag vet att det är tufft men det är ett måste... Det kanske finns risk att du hamnar ännu mer i skiten och då kommer du vara tvungen att berätta det för dom... Det är därför bättre att göra det nu direkt...
Det går att lösa, du har inte mega stora skulder utan bara dåliga lån som kostar mycket... du måste samla dessa lån men för att göra det så måste ditt kreditbetyg vara bättre... Börja med att inte mer ta nya lån... gör inte några mer kreditförfrågningar... Hur många ff har du på UC? Du måste vänta till de flesta är borta för att söka samlingslån... kreditförfrågningar brukar vara kvar i 1 år... har du några maxade krediter som syns på UC? Dessa måste du betala ner så mycket som möjligt... jämka och betala så mycket du kan på de lån som syns på UC... när din kreditbetyg förbittras ansök om samlingslån... du måste alltså kämpa och leva jättesnålt tills du lyckas få ett lån...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp