- Meddelanden
- 12 088
- Mottagna reaktioner
- 8 488
- Poäng
- 5 497
Känner igen det så väl detta med avbetalningarna, men skämmas behöver du inte göra. Kavla upp ärmarna istället, sätt upp mål och delmål för ekonomin, skriv ner varenda en av dina avbetalningar och lån som du har och lägg upp en strategi hur du ska betala tillbaka. Lista alla som ger betalfrimånad och utnyttja det. Se till att inte göra nya köp och särskilt inte på kredit. Barnen klarar sig på korv och makaroner, finns mkt billigt man laga. Hellre snåla en tid än köpa på kredit. När du börjat jobba och fått minst 3 löner så kan du söka samlingslån. Många långivare begär 3 lönespecar.Tack snälla för svar! Har sedan länge haft en stor tung sten i bröstet, och haft ångest för att öppna brevlådan. Och inte kunnat säga sanningen till någon, eller prata med någon om detta...
Mina skulder och krediter är på ca 110 000 kr, och jag betalar ca 7000 kr i månaden på dem, då lägsta beloppet. Det har inte gått ihop, utan jag har köpt mat på kredit, och lånat av familjen, plus tvingats hoppa över räkningar varje månad.
Nu har jag blivit spärrad från många kreditgivare, så blir inte så mkt nya avbetalningar.
Jag avskyr egentligen att handla på kredit, börjar alltid med att jag tagit det på faktura, och i slutet av månaden har jag inte råd att betala den, och väljer avbetalning istället.