Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp! Går det här att lösa? Kan jag få skuldsanering?

Liten uppdatering.

Alla fakturor utom Bank Norwegian är betalda och pengarna som är kvar räcker knappt till mat denna månaden.
Står i valet och kvalet om jag ska släppa allt till inkasso fr.o.m nästa månad.

Fick via Lendo ett erbjudande hos Viaconto på 20k, men sjuk ränta och hög månadskostnad. Hade gått runt ett par månader till med det, men det skjuter egentligen bara på problemet. Fuck.

Ska man släppa allt? Bara släppa något?

Inte tagit lån på ett bra tag, så att ta ett nytt för att gå runt ett tag till kan förstöra mina chanser till skusan.
Jag tror inte jag hade fått skusan ändå men med dessa räntorna är det kört för mig.

Norwegian - 146k 17% Ränta
Fairlo - 50k 26% Ränta
Morrow Bank - 254k 22% Ränta
Avida - 100k 18% Ränta
GFMoney - 30k 44% Ränta
Merax - 13k
Flexkontot - 15k

Ska man släppa allt? Bara släppa något?

Inte tagit lån på ett bra tag, så att ta ett nytt för att gå runt ett tag till kan förstöra mina chanser till skusan.
Jag tror inte jag hade fått skusan ändå men med dessa räntorna är det kört för mig.

Norwegian - 146k 17% Ränta
Fairlo - 50k 26% Ränta
Morrow Bank - 254k 22% Ränta
Avida - 100k 18% Ränta
GFMoney - 30k 44% Ränta
Merax - 13k
Flexkontot - 15k
Om Du låter någon skuld gå till KFM och i förläningen får löneutmätning så tas det inte hänsyn till övriga lån och dess kostnader.

Om Du låter någon skuld gå till KFM och i förläningen får löneutmätning så tas det inte hänsyn till övriga lån och dess kostnader.
Det känns som att släppa allt är min enda lösning. Hoppas på skusan någon gång i framtiden

Det känns som att släppa allt är min enda lösning. Hoppas på skusan någon gång i framtiden
Jag kan inte råda vad som är rätt eller fel i din situation, tyvärr. Men om Du har siktet inställt på sanering så gäller det att ha en ordentlig brytpunkt, inte ta nya lån tex.

Har du funderat på vad du kan göra på inkomst-sidan? Din lön är ganska låg för arbete heltid.

Har du funderat på vad du kan göra på inkomst-sidan? Din lön är ganska låg för arbete heltid.
Väntar just nu in årets låneökning, kommer i samma veva få ökningen retroaktivt 5-6 månader. Byta jobb kommer inte fungera nu, braschen är svag och man har tur som inte varslas

Väntar just nu in årets låneökning, kommer i samma veva få ökningen retroaktivt 5-6 månader. Byta jobb kommer inte fungera nu, braschen är svag och man har tur som inte varslas
Har du försökt? Om din bransch betalar så illa att du inte har råd med din skuldbörda kanske du kan byta bransch?

Har du försökt? Om din bransch betalar så illa att du inte har råd med din skuldbörda kanske du kan byta bransch?
Flyttade över halva landet för att få ner min hyreskostnad samtidigt som jag bytte jobb och ökade min lön. Har chans till god lön här men inte förrän om något/några år

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp