Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp! Företagskreditkort och många UC-förfrågningar...

Jag har precis börjat på ett nytt jobb. Där har alla kreditkortet Eurocard Corporate med personligt betalningsansvar. Kortet är bra att ha eftersom vi reser mycket i tjänsten Det är bra att vi slipper ligga ute med pengar. MEN... jag har 15 UC-förfrågningar

Om jag ansöker om kortet, vilket jag måste, kommer de ta en kreditupplysning på mig och jag tror jag kommer bli nekad pga många ansökningar.

I övrigt har jag inga bet.anmäkningar och inkomst över 500tkr

Vad har ni för erfarenheter? Tips på hit kag ska/kan göra?

Tack

Tror att det inte är någon fara, du har en hög inkomst. Men jag vill inte säga 100%

Lär vara lugnt i ditt fall. Själv nekades jag, men det har löst sig ändå, det fanns ett system för de som inte har något kort.

Är inte 15 förfrågningar för mycket tror du?

Du blev nekad men det löste sig? Får man fråga varför du blev nekad först, och vad det var som gjorde att det löste sig, och hur det löste sig?

Tack

Hej!

Känner att jag skitit i det blå skåpet så det står härliga till...

Sitter i samma sits där jag "kommer få" ett eurocard på mitt nya jobb.

Faktum är att jag har 7 betalningsanmärkningar (ej obetalda) och kortet som jag är tilltänkt fungerar som så att jag blir personligt betalningsansvarig.

I övrigt så har jag en inkomst på 500k/år

Kan NÅN snälla lugna mina nerver?...

Med 7 anmärkningar blir det nog svårt, men har inte hört om någon arbetsgivare som inte har ett system på plats för dom som nekas kort med personligt betalningsansvar.

Hej!

Känner att jag skitit i det blå skåpet så det står härliga till...

Sitter i samma sits där jag "kommer få" ett eurocard på mitt nya jobb.

Faktum är att jag har 7 betalningsanmärkningar (ej obetalda) och kortet som jag är tilltänkt fungerar som så att jag blir personligt betalningsansvarig.

I övrigt så har jag en inkomst på 500k/år

Kan NÅN snälla lugna mina nerver?...

Varit i samma sits. Jag sket helt enkelt i att söka kortet tills betalningsanmärkningen var borta efter att ha nekats en första gång. De gånger jag behövde betala en resa eller vad det nu handlade om bad jag en kollega ta även min biljett på sitt kort. Det fanns även andra sätt att lösa det på men de var lite krångligare. Som ursäkt för att jag inte skaffat kortet sa jag (nästan) precis som det var, att jag jobbade på att förbättra mitt kreditbetyg och inte ville ha ett kort som drog ner det.

Beroende på hur stort företaget är kan du kanske gissa dig till om det finns fler med trasslig ekonomi som nekats kort? 6,9% har en eller flera betalningsanmärkningar i snitt (i välbärgade områden lite drygt 2%).

Riktigt tacksam för att ni tar er tid att svara.

Har pratat med arbetsgivaren om historiken, och klantigt nog sa jag att det bara fanns EN anmärkning sen tidigare. De andra 6st uteblev i min dialog... Ångest... Fan... Han verkade inte så bekymrad över detta och sa att han var tacksam över att jag ringde och meddelade detta. Ja, han kan ju inte direkt säga så mycket annat...

Förklaringar och ursäkter till anmärkningarna kan redogöras i en oändlighet. Men det är inte relevant! Jag får till 110% skylla mig själv.

Till den sista frågan, kan jag nekas jobbet pga detta?

Riktigt tacksam för att ni tar er tid att svara.

Har pratat med arbetsgivaren om historiken, och klantigt nog sa jag att det bara fanns EN anmärkning sen tidigare. De andra 6st uteblev i min dialog... Ångest... Fan... Han verkade inte så bekymrad över detta och sa att han var tacksam över att jag ringde och meddelade detta. Ja, han kan ju inte direkt säga så mycket annat...

Förklaringar och ursäkter till anmärkningarna kan redogöras i en oändlighet. Men det är inte relevant! Jag får till 110% skylla mig själv.

Till den sista frågan, kan jag nekas jobbet pga detta?

Eftersom en anmärkning räcker för att neka så bör det då vara lugnt om han inte uttryckte något annat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp