Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp! Ensamstående och inkasso

Hej!
Jag behöver er hjälp.

Backgrund
23 år
Föräldrarledig
In varje månad 21050
Hyra 8000
Inga betalningsanmärkningar
Ingen utmätningaförsök
Årsinkomst 2022 ( 159 000)
Årsinkomst 2023 ( 330000)

Jag får inga samlingslån.
Har sökt överallt.
Skulder jag har är.
45000 hos alektumgroup
12000 klarna
Qliro 19000

Inget är synligt på uc.
Men uc score 38/100 och 6% i uc upplysning/

var kan jag vända mig. Vill bara lösa de störiga inkasso och helst Qliro så att jag inte bli skickad till kronofogden.
Tips?

Hur mycket måste du betala varje månad?
Vad är resten av budgeten?
Kan du utöka tidshorisonten att betala tillbaka för att få ner månadskostnaden?
Har du pratat med din familj? Det är en relativt liten summa som kanske något syskon eller förälder kan hjälpa dig med.

Pausa betalningen till klarna i 6 månader, så kan du använde de pengarna till att betala av andra. Hör av dig till kundtjänst och be om att få pausa betalningen genom ett ”svårt att betala program” då pausas fakturan i 30 dagar och efter 30 dagar får du höra av dig igen och göra samma sak. Du kan göra detta Max 6 gånger, alltså i 180 dagar/ 6 månader.

Hur mycket måste du betala varje månad?
Vad är resten av budgeten?
Kan du utöka tidshorisonten att betala tillbaka för att få ner månadskostnaden?
Har du pratat med din familj? Det är en relativt liten summa som kanske något syskon eller förälder kan hjälpa dig med.
Alektum vill att jag ska betala 8000 varje månad. dom vägrar sänka den. Har ej betalt sen i januari

Pausa betalningen till klarna i 6 månader, så kan du använde de pengarna till att betala av andra. Hör av dig till kundtjänst och be om att få pausa betalningen genom ett ”svårt att betala program” då pausas fakturan i 30 dagar och efter 30 dagar får du höra av dig igen och göra samma sak. Du kan göra detta Max 6 gånger, alltså i 180 dagar/ 6 månader.
Tack! Ska ringa imorgon och prata med klarna

Har du försökt söka genom t ez Lendo t ex 50 lax att slutbetala Alektum, ksnske någon ger dig ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp