Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp en trött tjej i kaoset

Nu har jag fått brev från KFM igen, denna gång var det ett förslag på en betalningsplan. Jag ska läsa igenom den och sen kontakta handläggaren. Men förstår inte riktigt, finns det fortfarande risk att jag får avslag?
Läs nogran förslaget innan du godkänner.
Fick också förslaget där Morrow bank raporterat samma skuld 2 ggr , dvs Kredinor där lån har hamnat har anmällt skuld samt Morrow har anmällt samma skuld.

Läs nogran förslaget innan du godkänner.
Fick också förslaget där Morrow bank raporterat samma skuld 2 ggr , dvs Kredinor där lån har hamnat har anmällt skuld samt Morrow har anmällt samma skuld.
Tack för bra tips. Det var nära att jag bara godkände för det var jobbigt att se alla skulder sådär rakt upp och ner. Men då ska jag gå igenom allt ordentligt innan jag godkänner. Tack!

Tack för bra tips. Det var nära att jag bara godkände för det var jobbigt att se alla skulder sådär rakt upp och ner. Men då ska jag gå igenom allt ordentligt innan jag godkänner. Tack!
Ja , man brukar bara skynda på o skriva under utan att kolla ordentligt.
Det var så lite så , lycka till.

Är det någon som vet vilken information privata ”aktörer” får från KFM? I brevet från KFM framgår ju alla skulder och min inkomst och sjukvårdsutgifter osv. Får alla dessa uppgifter? Känns jättejobbigt och jätteutlämnande :(

Stort grattis, kul att det gick vägen! :)

Bra val att inte skuldsätta din syster utan nu har du all möjlighet att lösa detta själv och sen dessutom ha en bra karriär framför dig som skuldfri (bortsett CSN då)

Stort grattis, kul att det gick vägen! :)

Bra val att inte skuldsätta din syster utan nu har du all möjlighet att lösa detta själv och sen dessutom ha en bra karriär framför dig som skuldfri (bortsett CSN då)
Ja verkligen, man tänker ju inte riktigt klart när man befinner sig i kris. Tack för alla dina råd :)

Grattis , måste vara en lättnad 😊

Tänkte fråga vad gjorde du med pengarna när su slutade betala dina lån? Betalade du vissa lån /skulder? Eller sparade du?

Jag frågar för att jag själv kommit till den punkt att jag måste släppa allt. Kommer söka skuldsanering men förstår att det tar tid och tar inte för givet att jag får det

Grattis , måste vara en lättnad 😊

Tänkte fråga vad gjorde du med pengarna när su slutade betala dina lån? Betalade du vissa lån /skulder? Eller sparade du?

Jag frågar för att jag själv kommit till den punkt att jag måste släppa allt. Kommer söka skuldsanering men förstår att det tar tid och tar inte för givet att jag får det
Jag sparade allt jag kunde! Levde som att jag levde med en skuldsanering. Det kommer vara tufft nu med ekonomin och att jag inte kommer kunna jobba extra så som jag hade behövt. Har en hel del praktik under utbildningen som också begränsar arbete men jag får helt enkelt få det att fungera.
Men hinner du inte få någon löneutmätning så spara allt du kan!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp