Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp! Behöver råd, lösa skuldproblem (spel...)

Tycker ändå du ska lugna dig i 3 veckor till den 15 dec så du inte sabbar kreditbetyget ännu mer. Jag lovar det är ingen fara att va sen med vivus eller credway.
Såg nu att Vivus kredit förfaller om 30 dagar så den kan jag ju lämna oavsett, har betalat dom andra.

Men om jag ansöker hos långivare som tar bisnode så påverkar det väl inte uc oavsett?

Frågan är ju om jag får ett lån på 200.000 efter den 15e.. Vet inte hur mycket min uc minskar med en förfrågan mindre. Är det lendo som gäller då?

Jag skulle ju teoretisk få loss nästan 200.000 om jag fick låna upp på lägenheten till 85%. Men det är swedbank och det känns omöjligt.

Jag skulle ju teoretisk få loss nästan 200.000 om jag fick låna upp på lägenheten till 85%. Men det är swedbank och det känns omöjligt.
Varför känns det omöjligt? Lägg korten på bordet med din bankman, boka ett möte.. förklara din sits (inte spel dock)… du har en bra inkomst! Har du något sparande/pensionssparande där?

Såg nu att Vivus kredit förfaller om 30 dagar så den kan jag ju lämna oavsett, har betalat dom andra.

Men om jag ansöker hos långivare som tar bisnode så påverkar det väl inte uc oavsett?

Frågan är ju om jag får ett lån på 200.000 efter den 15e.. Vet inte hur mycket min uc minskar med en förfrågan mindre. Är det lendo som gäller då?
Nej det ska inte påverka din UC om det är bisnode. För mig har det gått ner ungefär 1,5-2% när en ff försvunnit

Varför känns det omöjligt? Lägg korten på bordet med din bankman, boka ett möte.. förklara din sits (inte spel dock)… du har en bra inkomst! Har du något sparande/pensionssparande där?
Jag sparar några hundralappar i månaden.

Räcker med att dom tar en titt på mitt konto så ser dom att jag spelat. Vet inte hur långt bak dom går iofs om jag avvaktar tills januari.

Jag sparar några hundralappar i månaden.

Räcker med att dom tar en titt på mitt konto så ser dom att jag spelat. Vet inte hur långt bak dom går iofs om jag avvaktar tills januari.
Spel eller shoppingmissbruk är väl dom största anledningarna till att vi alla hamnat där vi är..? Vad ska man säga om man pratar med nån på en bank då? Men som sagt, är ju lätt för dom att kolla upp. Kanske måste ha ett par månaders rena kontoutdrag för att dom ska se att man lugnat ner sig?

Spel eller shoppingmissbruk är väl dom största anledningarna till att vi alla hamnat där vi är..? Vad ska man säga om man pratar med nån på en bank då? Men som sagt, är ju lätt för dom att kolla upp. Kanske måste ha ett par månaders rena kontoutdrag för att dom ska se att man lugnat ner sig?
Ja största anledningen…

oh jag vet inte. Den är så svår.. hur stora summor handlar det om? Jag vet inte om banken kollar igenom dina transaktioner faktiskt. Om du kan hålla dig spelfri ett tag så underlättar det ju. Eller så kontaktar du banken, bokar in ett möte och stålsätter dig (mm jag vet lätt o säga) . Det blir ju bästa alternativet om du får igenom det vilket jag tror du får.

Ser att jag har underskott på bisnode på 172.000, 323%. Låter galet, det lär inte vara bra? Har dålig koll på hur det fungerar och vad det innebär. På min uc finns ju bara uppgifter från förra året, där står det 0. Då var ju min ekonomiska situation helt annorlunda. Nästa år när 2021 kommer med på min uc, kommer mitt betyg bli skyhögt då? Förstår inget av det här, någon som kan hjälpa mig förstå?

Kan nån ge tips på långivare utan uc där man kan få lån med mina förutsättningar? Har fått nej från Holm bank, extralånet och wg finans. Har ansökt om 50.000 på dessa ställen, kanske för högt men dom har ju inte heller erbjudit nån lägre summa.
Har en 9a i betyg på min upplysning men det verkar hopplöst ändå.

Creditstar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp