Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp behöver råd Jag vill ta min första privatlån

Min nuvarande kreditvärdighet:
• UC-score: 1.9
• FF: 7
• Årsinkomst 2022: 73 000 SEK
• Årsinkomst 2023: 240 000 SEK
• Fast anställning
• Inga krediter registrerade hos UC
• Inga betalningsanmärkningar
• Endast CSN-studielån
Hur mycket tror ni att jag kan låna?

Om du absolut måste låna pengar tycker jag du ska kontakta din bank i första hand. De kan ge dig mer information om hur mycket du kan få låna. Om de säger nej, så gör du dig en stor tjänst genom att vänta. Inga sms-lån, inget Lendo, inget Sambla eller liknande. Gör precis allt som många av oss här inne inte har gjort.

Om du nu vill ha svar på din fråga, så bör du kunna låna 200tkr med okej ränta. Du har låg inkomst men håller du dig inom ramen för denna, så ska det nog inte vara några problem. Gå via Lendo.
Men som tidigare skribenter nämner, tänk efter vad du ska ha pengarna till och om du verkligen behöver ett blancolån för att finansiera det. Lätt att hamna i lånekarusellen.

Vad behöver du lånet till? Bil?
Hur mkt har du råd att lägga på att betala ditt lån varje månad?
De flesta här kommer avråda dig från att ta lån om det är för konsumtion som resor, prylar etc.
Då är det bättre att du sparar till det du vill ha. Billigast så!
Men om du nu ändå behöver låna så kör via Lendo. Då tas det bara en uc men många banker tar del av din ansökan.
ska du låna till en bil så se till att du tar ett billån (med bilen som säkerhet) för att kunna få ränteavdrag.
ränteavdrag för blancolån försvinner fr o m nästa år.

Min nuvarande kreditvärdighet:
• UC-score: 1.9
• FF: 7
• Årsinkomst 2022: 73 000 SEK
• Årsinkomst 2023: 240 000 SEK
• Fast anställning
• Inga krediter registrerade hos UC
• Inga betalningsanmärkningar
• Endast CSN-studielån
Hur mycket tror ni att jag kan låna?
Fick en känsla av att du tänkt lämna landet eller iaf inte tänkt betala tillbaka en spänn, stämmer det?

Detta är en väldigt låg inkomst.

15.000-16.000 efter skatt kommer göra att många banker kommer att ha en ganska sträng kalkyl och med 7 FF kan det bli ännu tuffare.

Det är dock inte omöjligt men långt ifrån en självklarhet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp