Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp, bedrägeri, spelmissbruk.

Ja, det tycker jag är en väldigt stor skillnad.
Att lura Sune på hela hans livsbesparing på 500.000 eller 10 personer på 500 var är en skillnad i min värld men om ni inte anser det så är det helt okej.

Många här på forumet håller på med bedrägerier i låneväg. Vad är skillnaden? Ni blåser bolag medvetet. Jag har läst här i många år och det finns mycket bedrägerier mot låneföretag. Är det okej bara för att det är mot företag istället för privatpersoner?
Många tar enorma lån fast de är 100% medvetna att de inte kommer kunna betala tillbaka månadskostnaderna.

Det är väldigt mycket hycklare på detta forum vilket är ganska tråkigt.
Det blir en skev bild. Inte många som kan vara ärliga här.

Hela det här forumet handlar i mångt och mycket om hur blåser vi lånebolagen på bästa sätt.

@Ny2018 Du blåser ju oss, svenska folket på enorma summor pengar som blir följden av att du har skuldsanering.
Du hade skulder uppåt 1.5 miljoner kronor av dina inlägg att döma och en lön som inte väger upp i närheten av att betala detta åter under 5 år.

Var ska dessa pengar tas ifrån? Till följd får andra sämre villkor.
Varför är det okej? Kasta inte sten i glashus när du är värre själv. Bara att du utnyttjar stora lån som du inte kan betala tillbaka. Det är bedrägeri om något vilket innebär att du är princip samma skrot och korn som alla andra.

De som har skuldsanering är de sista som ska klanka ner på bedrägerier.
Hur lätt är det inte att ta lån på 1.5 miljoner, plocka ut allt under några års tid, säga att man bränt allt på spelklubbar fast man såklart har investerat i kryptovalutor och gömt pengarna. Sen har man en ganska dyr hyresrätt och låg lön så kf knappt kan ta några pengar. Söker sedan hjälp mot spel för att det ska se bra ut och en stund senare får man skuldsanering och totalt under dessa 5 år kanske man betalar 200.000kr då man har en hyresrätt och får behålla existensminimum och efter dessa 5 år har man tjänat 1.3 miljoner på att bedra staten.

I princip håller jag med dig, att luras är att luras.

Men....det är nog människans sociala patos (som kanske saknas/inte är lika starkt hos enskilda) som gör att de flesta (inkl jag) tycker att det är värre att blåsa enskilda individer via Blocket än att blåsa lånebolag.

Dom som sysslar med att blåsa enskilda individer är en minoritet. Vad är det som gör att alla vi som hänger här inte har gått den vägen? Även om det skulle sitta en och annan som gjort det och håller tyst om det tror jag fortfarande att det beteendet är väldigt ovanligt.

Senast ändrad:
farsan blev blåst av en bedragande spelmissbrukare, han var redan sedan tidigare dömd för samma sak emot flera personer, bara villkorligt och skyddstillsyn båda gångerna.
jag hatar sådana människor. Midsummer du gjorde i alla fall rätt för dig, jag skulle kanske förlåta dig om du hade gjort detta mot mig och sedan gjort rätt för dig som du gjorde.
Men det som jag stör mig mycket på är att tingsrätten är ett skämt, hur dom två gånger i rad inte ger något som helst straff, snubben som blåste farsan hade kommit över sin sambos Tradera konto och sålde saker som inte fanns, det fanns ingen take på att betala tillbaka.

Nu vill jag inte sätta Midsummer i fängelse dock även om du nu har blivit dömd 3 gånger då du som sagt i alla fall gjorde rätt för dig och tog ansvar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp