Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp, bedrägeri, spelmissbruk.

Kan bara tillägga att för min del betalade jag in 750 tkr genom utmätning (april 2016 - november 2018) och skulden om 972 tkr sjönk med 36 tkr, resten ränta och avgifter. Innan dess så har jag betalat miljoner i ränta, så hade min skuldsanering varit aktuell och jag fått en del avskrivet så anser jag ändå att jag gjort rätt för mej.

Helt otroligt! Hur kan man låta det här ske? Allvarligt, jag finner inga ord. Lize, jag beundrar dig verkligen som har kunnat fortsätta arbeta trots det. Många hade gett upp. Det är inte rättvist någonstans att låta någon leva på det där sättet. Man bestraffar mördare hårdare än så i det här landet.

Har man tagit lån ska man betala tillbaka dessa. Finns inget snack om den saken. Men räntorna som tillåts idag är ju rena slaveriet!

Men alltså detta är så fruktansvärt, så fullkomligt obegripligt... HUR HUR HUR kan detta vara möjligt!! Sover våra politiker dygnet runt?? Det här är så bedrövligt att jag vill gråta.

Folk har gått på myten om att man blir politiker för att man vill göra någonting åt orättvisorna... Det stämmer inte. Det enda man vill förbättra är sina egna karriärer och hur många twitterföljare man har.

Håller med Trias @Lize ... det är beundransvärt att du inte gått under helt och hållet och blivit ett vrak som sitter dygnet runt och tittar ut i tomma intet!! Starkt gjort!! Har man gått igenom så tuffa tider i livet man lär man sig att njuta av det lilla livet kan erbjuda när man väl är på andra sidan! Store eloge till dig :)

Kärlek och respekt till alla här inne! Vi kämpar på med våra fruktansvärda ekonomier och stångas mot låneföretag, inkassobolag, kfm med mera, jag är imponerad av ALLA här inne och vore det inte för er så hade det sett ännu sämre ut för mig.
Jag hoppas vi alla ses nån gång i framtiden på en strand i Thailand med varsin paraplydrink i handen och alla skriker FUCK OFF samtidigt till alla fruktansvärda lånföretag med hemska räntor!

Helt otroligt! Hur kan man låta det här ske? Allvarligt, jag finner inga ord. Lize, jag beundrar dig verkligen som har kunnat fortsätta arbeta trots det. Många hade gett upp. Det är inte rättvist någonstans att låta någon leva på det där sättet. Man bestraffar mördare hårdare än så i det här landet.

Har man tagit lån ska man betala tillbaka dessa. Finns inget snack om den saken. Men räntorna som tillåts idag är ju rena slaveriet!
Tack! Numera är jag dock skuldfri, lyckades få loss en rejäl årslön så att jag kunde lösa allt på ett bräde och därmed dra tillbaka min skuldsaneringsansökan. Kan tillägga att jag förhandlade ner beloppen rejält och betalade direkt till dem som jag hade lånen hos, så nog finns det utrymme hos dem! Har försökt otaliga gånger att förhandla ner ränta hos dem utan att lyckas, men när man väl har cash i näven så är det inga problem i världen... Det tog mej "bara" drygt 25 år i ekonomiskt elände och ångest innan jag till slut lyckades jobba mej skuldfri, vilket jag är medveten om att de flesta inte kan och har förmånen att kunna göra.

Hej,

Jag har verkligen ställt till det för mig.
Jag har under flera års tid spelat bort ofantliga summor och är idag skuldsatt upp över öronen, cirkus 1 miljon.

Dock har jag nu ställt till det ytterligare för mig, då jag "sålt" saker på blocket och fått betalning men inte levererat (Ja, jag vet att jag är ett svin). Jag har lurat, 22 personer på totalt ca 60.000kr, har kommit med ursäkter hit o dit varför inga varor levereras. Dock har "bara" vad jag vet, 5 personer polisanmält mig (ca 10.000). Jag vet inte vad jag ska ta mig till.. jag mår så dåligt av detta. Jag ångrar verkligen mig, men har ingen möjlighet att betala tillbaka.
Ska jag meddela alla förhoppningsfulla personer att jag är spelmissbrukare och har lurat dem och sen ange mig själv till polisen? ska jag vänta ut de hela? och se vad som händer? jag vill verkligen inte få fängelse.

Jag är 24 år, ostraffad och är spelmissbrukare sen 2013.

Ta det lugnt. Du kommer max få villkorlig dom + böter då du är ostraffad. Tingsrätten kanske ger samhällstjänst men då hade jag överklagat till hovrätten.

Antingen får du brev (troligtvis) från polisen annars kommer de och knackar på och gör husrannsakan och tar dig till stationen.

Sedan också beslutar säkert åklagaren om förundersökningsbegränsning. Då kan du gjort t ex 100 bedrägeribrott, men de åtalar bara för t ex 15 st då resten inte påverkar straffet nämnvärt.

Senast ändrad:
På grund av såna som luras på tradera och blocket är folk på mig (jag säljer mycket) som gamar och frågar direkt om det blivit skickat och hotar med polisanmälningar hit och dit och påstår att man ljuger för att man varit inlagd på sjukhuset eller något. Jätteförkyld och feber t.ex. Det går inte att dröja en enda dag eller två, jättemånga verkar ha blivit lurade. Så folk som utför bedrägerier förstör för såna som vill sälja för att få in pengar.
För några år sedan behövde man inte filma när man lägger in varan i paketet, skicka bilder och REK:a varje liten grej. Uppmuntrar inte sms-lån heller men jag skulle aldrig kunna lura någon och blir väldigt förbannad när någon undrar om den blivit lurad, men är givetvis trevlig tillbaka och skickar videor, rek-nummer och bilder men knyter nävarna i fickorna över att man ska bli misstrodd.

Bedrägeri är väl det brotter som ökar mest vill jag minnas att jag läst.

Kärlek och respekt till alla här inne! Vi kämpar på med våra fruktansvärda ekonomier och stångas mot låneföretag, inkassobolag, kfm med mera, jag är imponerad av ALLA här inne och vore det inte för er så hade det sett ännu sämre ut för mig.
Jag hoppas vi alla ses nån gång i framtiden på en strand i Thailand med varsin paraplydrink i handen och alla skriker FUCK OFF samtidigt till alla fruktansvärda lånföretag med hemska räntor!
Jag längtar tills vi kan sitta på stranden med en drink och bara skrika :)

Ja, det hade känts ensamt och man hade missat många tips utan lånforum som räddat våren för mig t.ex.
Absolut, behöver semester. Den som blir miljonär först bjussar hela gänget var set väl?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp