Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp, bedrägeri, spelmissbruk.

Skulle hyra lägenhet och det begärdes en hyra plus deposition. När jag sen stod med flyttlasset på plats så skulle visst 10 familjer till flytta in i samma lägenhet. Det blev polisanmälan, tingsrätt, kronofogde osv, men jag har fortfarande bara fått några hundra tillbaka trots att det gått 5 år.

Var det så dina ekonomiska bekymmer började?

Det är skillnad på bedragare och bedragare och kriminella och kriminella. Folk som hamnar snett, men gör rätt för sig eller försöker ta sig ur det.

Sen finns det folk som bedrar, rånar och misshandlar folk hela livet och aldrig gör rätt för sig och kan alla knep för att hålla sig undan att betala skadestånd.
Börja jobba i Mars, sen sluta i November, byta jobb och då kan kf aldrig utmäta om de inte får tips.

Alla känner väl till Catrin Hedlund? Flashbacktråden med över 12.000 inlägg.
https://www.flashback.org/t2669218

Dn här bilden är ganska nytagen: https://imgur.com/vUXHAsu
Sitter och åker vattenskoter med sina barn som hon har med typ 3 olika pappor på gran canaria, ett ställe hon åker till flera gånger om året.
Detta samtidigt som hon i princip skrattar alla som hon är skyldig pengar i ansiktet genom att inte ens visa lite respekt och betala tillbaka något alls.

Det är en otrolig tråd att läsa igenom. Hon kan vara sveriges vidrigaste och besitta världens mest manipulativa personlighet. Har ni några månader över kan ni ju beta igenom tråden.

Om det finns någon som passar under epitetet vitt skräp i vårt land så är det Catrin. o_O

Senast ändrad:
Hade Sverige inte varit ett lallarland så hade folk straffats för att dom förstör folks liv. Som dessa bedragare. 5 år i fängelse direkt så gör du inte om det. Samma med våldtäktsmän, pedofiler och dylikt. Tacka vet jag för USA.
Dont do the crime if you cant do the time.

Hade Sverige inte varit ett lallarland så hade folk straffats för att dom förstör folks liv. Som dessa bedragare. 5 år i fängelse direkt så gör du inte om det. Samma med våldtäktsmän, pedofiler och dylikt. Tacka vet jag för USA.
Dont do the crime if you cant do the time.

Till vilket syfte är det bra? Slänga in folk i fängelse i 5 år? Så de får ännu mer negativa kontakter och gör ännu värre brott senare?
Vård är mycket bättre än som i USA att slänga in folk i burar och tro att det ska bli bättre när de kommer ut.

Så du tycker att grova bedragare och våldtäktsmän ska ha vård? Jag menar inte att vi ska fängsla folk som kör för fort eller snor en läsk.

Så du tycker att grova bedragare och våldtäktsmän ska ha vård? Jag menar inte att vi ska fängsla folk som kör för fort eller snor en läsk.

Nej, jag tycker såklart att fängelsestraff är befogat vid grova brott men i samband med det ska någon form av vård ges.
Inte att det ska sitta och skruva ihop stolar på fängelset och skapa ännu mer negativa kontakter.

Jämförde du precis bedragare med våldtäktsmän?
Våldtäktsmän är botten av botten och det gäller i alla fängelser. Barn och kvinnomisshandlare och pedofiler är ungefär samma. IT-brottslighet, bedrägerier, rån är inte alls på samma nivå i min bok.

Bedragare som hon du länkade som förstör folks liv och familjer samt våldtäktsmän är ju grova brott. Bedrägeri är ett grovt brott.

Jag var skyldig flera miljoner och hade mitt liv redan avslutat till följd utav spelmissbruk. Förlorade allt du kan förlora men jag blåste aldrig privatpersoner för det.

Jag tycker som du dock att man kan få vård i fängelset. Men sitta inne bör man.

Midsummer. Nej våldtäktsmän är värre. Dom hade jag avrättat om jag bestämt. Men det jag menar är att även bedrägerier kan förstöra folks ekonomi och liv. Du har ett exempel här i tråden. Man ska inte bagatelliisera allvaret i det.

Du har en mängd skribenter här som tog massa SMS - lån och krediter istället för att ta den enkla vägen att helt enkelt blåsa folk på Blocket...

Bedragare som hon du länkade som förstör folks liv och familjer samt våldtäktsmän är ju grova brott. Bedrägeri är ett grovt brott.

Jag var skyldig flera miljoner och hade mitt liv redan avslutat till följd utav spelmissbruk. Förlorade allt du kan förlora men jag blåste aldrig privatpersoner för det.

Jag tycker som du dock att man kan få vård i fängelset. Men sitta inne bör man.

Utan vård, ingen förbättring.

Nu ska jag inte försvara Catrin men att någon blir lurad på 500-1.000kr förstör ingens liv. Det är stor skillnad på om man lurar många på små belopp. Det skadar oftast ingen. Man blir arg och ledsen över att inte kunna lita på folk men de värsta bedragarna tycker jag är dessa som är sol och vårare och som tar sig in hos 80-90 åringar, snor deras kort och lurar äldre människor som inte kan försvara sig själva. Det finns fall där människor blivit av med flera hundra tusentals kronor och hela livsbesparingar.
Jag förstår inte hur man kan ha hjärta att göra något sånt hur djupt i skiten man än är.

Jag har lurat folk för många år sen, ja men sakerna jag sålde var mer nischat på folk som redan har pengar. Det är inga grejer man köper om man är fattig.
Tanken var aldrig att lura folk, utan mer låna men sen grävde man ner sig för djupt och fick svårt att ta sig ur det. Tillslut fick man lura folk för att betala tillbaka annat folk och köpa sig tid.
Men jag betalade alltid tillbaka folk väldigt snabbt. Något Catrin vägrar att göra vilket är äckligt när hon reser och har sig trots den historiken hon har. Sedan att hon dessutom flashar med det i sociala medier är ännu sjukare. Har hon en dödslängtan eller är hon så kåt på att försöka bli känd på sociala medier och få in pengar den vägen och bli rik? Då tror jag hon har större chans att åka ner till Monaco och böja sig på knä för någon rik 70 åring.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp