Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp bankmöte

Det är kanske dags att vara ärlig ?
Hon kanske upptäcker det någon gång.

Banker har idag en skyldighet att ha en ”genomgång” 1 gång/år med sina kunder, oftast är det bara ett samtal men ska ni starta sparande så måste ni träffas och signa.
Min filosofi är att göra tvärt emot vad banken råder, de är inte din finasiella rådgivare som många tror, de driver ett företag och vill tjäna pengar på dig.

Herre jösses, 150tkr i skuld är väll ingenting att ens orda om... De flesta ”normala” människor har någon form av blancolån utan att de skulle vara några konstigheter...
Det enda ja ser som oroväckande är att Dina uppstod pga ”spel” & det måste Du arbeta med, så inte skuldbördan höjs & Du därmed sätter Din äkta hälft i en tragisk situation...
Jag tror precis @Lize - banken vill sälja på Er ”mertjänster” - inget annat ! Heller inget konstigt !

Sen, bara för att man är gift, så behöver inte ens respektive få kännedom om allt! Punkt ! Iallafall inte så länge vederbörande inte blir lidande för de val man gör...

Har Fiskaren lyckats slutat spela och betalar av i sånt tempo är det ingen mening att förklara varför man har lite gamla lån på mindre än 150k tycker jag. Så länge ingen kreditupplysning tas så behöver man inte oroa sej, och om ekonomisk rådgiving innebär en kreditupplysning på er båda så skulle jag avråda från rådgivningen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp