Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp, banken vägrar låna ut nytt lån?!

Har ställt till det under en längre period i livet med blancolån och annan skit kredit. Totalt ca 740k 2 stycken lån på 370k stycket. Ett fängelse som jag skapade när jag började tjäna för bra med pengar som 17 åring. Är idag 25.

Jag vet det är förjävligt.

Men känner nu att jag måste verkligen ta tag i detta innan det är helt kört.
Tjänar och får ut 20.000 netto fast anställd.

Hur bär jag mig åt på bästa sätt? Banken vägrar väll låna ut?

Hur är situationen, ser inte vad som är problemet?

Hur är situationen, ser inte vad som är problemet?
Skyhöga månadskostnader är problemet, ca 10k totalt i månaden. Skuldfri är målet. Så jag undrar hur jag på bästa sätt löser situationen. Frågar jag min bank, testar jag ta nytt blanco för att få ner räntan eller hur hade du gjort i mina skor? Har inga bolån eller kreditkort. Endast dessa 2 stora lån.

Skyhöga månadskostnader är problemet, ca 10k totalt i månaden. Skuldfri är målet. Så jag undrar hur jag på bästa sätt löser situationen. Frågar jag min bank, testar jag ta nytt blanco för att få ner räntan eller hur hade du gjort i mina skor? Har inga bolån eller kreditkort. Endast dessa 2 stora lån.
10k i månaden? Inte gött men acceptabelt. Det ska du väl klara? Har väldigt svårt att se att du får låna höga summor till någon bra ränta just nu. Bara att vänta nåt år och försöka då.

10k i månaden? Inte gött men acceptabelt. Det ska du väl klara? Har väldigt svårt att se att du får låna höga summor till någon bra ränta just nu. Bara att vänta nåt år och försöka då.
Klart jag reder ut det, dock ska ju hyran på 6 tusen mobilen på 600 också betalas in. Vilket lämnar mig med 3-4 tusen över. Tycker det är jobbigt läge. Svårt att fortsätta livet framåt.

Klart jag reder ut det, dock ska ju hyran på 6 tusen mobilen på 600 också betalas in. Vilket lämnar mig med 3-4 tusen över. Tycker det är jobbigt läge. Svårt att fortsätta livet framåt.
Fast det finns ju inga direkta lösningar på detta. Mer än att betala tillbaka. Du kan ju förhandla om lånen efter ett tag. Var ligger dom och vad är räntan osv?

Hjälper säkert föga men vissa av oss betalar 20-30k i månaden.

Vad har du för räntor och bindningstid idag?
Hur ser din UC ut? Kollat betyg på kreddy.

Vad har du för räntor och bindningstid idag?
Hur ser din UC ut? Kollat betyg på kreddy.
Jag har 1.3 i kreditbetyg, tog lånen när jag var yngre, dum som man var tog jag det första på en vidrig 22% ränta(så oändlig bindningstid). Det andra ligger på 5,4%.

Fast det finns ju inga direkta lösningar på detta. Mer än att betala tillbaka. Du kan ju förhandla om lånen efter ett tag. Var ligger dom och vad är räntan osv?

Hjälper säkert föga men vissa av oss betalar 20-30k i månaden.

Lånen är på (Remember 22% ränta!!) och det andra ligger på lendify på 5.2. Så remember är ju omöjligt att betala tillbaks. Vilken situation man har satt sig i alltså.

Remember bör du ju ha chans att få bort genom annat lån. Sök Lendo och samla lån. Betyget är ändå rätt bra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp