Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp att samla lån - expertishjälp

Hej,

Kan börja med mina förutsättningar:
Blancolån: 390tkr - collector
Bolån: 900tkr (delas med sambo)
Smålån: 50tkr (syns ej på UC)
Kreditkort: 0tkr (5tkr som ej är använt)

Inkomst 2017: 385tkr
Underskott: 25tkr

UC enligt kreditkollen 0.7%
5 ffr varav den senaste togs i oktober -18. Efter den 10/3 försvinner ytterligare en ffr.

Tror ni att det finns en möjlighet att jag får ihop ett samlingslån på 440tkr själv? Verkar som att de flesta har en gräns på 350tkr och utöver de kräver en medsökande.

Vill inte dra på mig en onödig UC, tänkte först vänta till oktober för att sedan köra ett nytt samlingslån men min lön har sänkts för 2018 och underskottet har säkert ökat. Dessutom kostar smålånen mig onödigt mycket i månaden.

Borde jag söka eller inte?

Prova. Jag fick nyligen 400 av remember via lendo. Har dock högre årsinkomst än du, men jag tror inte det är ett hinder. Jag har mer lån än årsinkomst samt en sämre uc Score än du. Hade 2.8 då jag sökte.

Varför vill du ha ett samlingslån? Är det för att lösa bort småkrediterna främst eller för att räntan är hög på Collectorlånet?

Dels för att bli av med smålånen men även för att få ner räntan på collector.

Prova. Jag fick nyligen 400 av remember via lendo. Har dock högre årsinkomst än du, men jag tror inte det är ett hinder. Jag har mer lån än årsinkomst samt en sämre uc Score än du. Hade 2.8 då jag sökte.

Vad fick du för ränta av Remember?

Dels för att bli av med smålånen men även för att få ner räntan på collector.
Eller så lånar du 350.000. Löser sms-lånen samt amorterar bort 300.000 på Collector. Risken med att du söker 440.000 är att du får en knepig bedömning. Någon kanske ger dej 440.000 till skitränta för att de vet att det är svårt att få 440.000, men bra ränta om du endast sökte 350.000.

Du kan sedan söka nytt samlingslån på 90.000.

Eller så lånar du 350.000. Löser sms-lånen samt amorterar bort 300.000 på Collector. Risken med att du söker 440.000 är att du får en knepig bedömning. Någon kanske ger dej 440.000 till skitränta för att de vet att det är svårt att få 440.000, men bra ränta om du endast sökte 350.000.

Du kan sedan söka nytt samlingslån på 90.000.

Funderade också på att göra det, men då blir månadskostnaden ungefär detsamma som idag :/ vet inte alls hur jag ska tänka nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp