Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp att samla lån …

Har erfarenhet av att Remeber går med på att sänka månadskostnaden iaf tillfälligt.

vad kan man göra med dom stora banker men utan att dom tar ny uc kreditupplysning? Om man är redan kund , kan man utöka lån utsn Uc eller bara sänka lite månadskostnad?

vad kan man göra med dom stora banker men utan att dom tar ny uc kreditupplysning? Om man är redan kund , kan man utöka lån utsn Uc eller bara sänka lite månadskostnad?
Jag vet att folk här i gruppen har sagt att dom bokat tid hos Nordea och bett dem att inte ta uc, gått till banken och förklarat sin situation och fått lån beviljat, och sen har banken gjort uc i efterhand när de redan kunnat ge klartecken för lån. Men är rädd att dina förutsättningar gör att det blir svårt. Du måste nog släcka några skulder och få bort ff:s först. Är dock ej expert på området.
Är det helt kört att klara avbetalningarna som det ser ut idag?

det är knappt, en min kompis hjälpte mig så jag betalade av lumify och credifi… dom var faktiskt värsta…Jag vet inte men det bli svårt… hoppas att ”överleva ” till september så kanske nån bank vill hjälpa mig

det är knappt, en min kompis hjälpte mig så jag betalade av lumify och credifi… dom var faktiskt värsta…Jag vet inte men det bli svårt… hoppas att ”överleva ” till september så kanske nån bank vill hjälpa mig
Åh vad jobbigt. Jag tycker verkligen du ska ringa alla och förklara din sits, det kanske räcker med att 1-2 sänker månadskostnaden för dig eller fryser räntan så att du kan komma lite på fötter och få bort ett par smålån så kan det förändras? Det vore ju så bra om Swedbank kunde hjälpa dig.

tack allihopa för hjälpen… det förstår jag lite mer vad behover jag göra… vet inte pm det går att typ Swedbank utöka min lån utan UC eller det går inte

Har du sammanställt ALLA utgifter och inkomster? Ring ALLA och fråga om du kan få: förlänga återbetalningstiden på de stora lånen hos de stora bankerna
Om du tillfälligt kan få amorteringsfritt eller fryst ränta
Om du kan få några betalningsfria månader.
Har du gjort en budget så du ser vad vad som behövs för att ekonomin går ihop? Har du rensat bland alla andra utgifter? Onödiga försäkringar, streamingstjänster och dylikt.
Alla pengar som du eventuellt får över måste användas till att lösa de dyraste lånen/krediterna.
Även om du inte kommer att kunna lösa allt kommer det att skapa förutsättningar för ett samlingslån. Nyttjade krediter är det som drar ner betyget mest. Btw Nordea är inte för dig, de behöver en mycket bättre UC.
Efter 6 månader borde kunna söka ett samlingslån så länge kalp går ihop och skuldbeloppet är en bra bit under 2x din årsinkomst.
Lycka till!

Jag kunde inte heller få nya lån på lendo eller advisa. Sökte att höja mitt lån hos remember och det beviljades. Kunde sedan välja ett högre belopp än vad jag sökte

Använd dina betalfria månader på det du kan och stäng av så många smålån du kan sen börja beta på dom större.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp