Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp att samla lån …

Hej, jag behover hjälp från er hur ska jag lyckas gå genom detta. Jag spelade bort pengar och har många sms och små men dyra lån. Jag kan knappt överleva en månad efter jag betalar allt… Jag slutade spela några månaden sen men jag har inga pengar att betala av dom små lån so det är som en cirkel varje månad för mig. Jag har 3 stora lån -
Swdbank 200 k (5,5m) per månad
Marginalen 200 k (2,5 m)
Remember 140 k ( 2 m) = 10 k per månad och många små
Loanstep 20 k ( 1,2 m)
feratum 45 k ( 1,8 )
viaconto 10 ( 1 )
saldo 20 (1)
merax 20 ( 1,7)
slantar 10 (300 kr)
kontantfinans 10(1) runt 9 k per månad…
Har 360 k inkomst , 4 ff (en förra månaden) och 7,1 i UC … Vad kan jag göra? mina tanken är att samla dom små men förra månaden jag fick inte en erbjudande…

Tror ditt UC-betyg är för högt och att du är för högt belånad i förhållande till din inkomst. Har du provat prata med Swedbank, Remember och Marginalen om att minska månadskostnaden där, kanske förlänga återbetalningstiden? Du kan alltid jämka också. Får du igenom det så kan du påbörja snöbollseffekten sedan tills du får ner lånen & betyget!

jag kan försöka pråta kanske med swedbank.. där betalar jag 5500 för 200 k lån…jag är rädd att jag ska hamnar på KF eller inkasso… vad händer om jag släpper nånting till inkaso?

jag kan försöka pråta kanske med swedbank.. där betalar jag 5500 för 200 k lån…jag är rädd att jag ska hamnar på KF eller inkasso… vad händer om jag släpper nånting till inkaso?
Hos inkasso har du oftast inga möjligheter till sena inbetalningar osv, utan du är redan på sista steget där innan KF. Beroende på vilket inkassobolag skulden hamnar hos så kan det gå till väldigt olika, antingen hamnar det hos någon jättebra där du får en schyst avbetalningsplan efter vad du klarar av eller så är dem stenhårda och vill att du ska betala av hela skulden på t.ex max 6 eller 12 månader, då är det ganska kört sen. Många lånegivare vill inte heller lösa inkassoskulder, dvs att dem nekar dig ett samlingslån i värsta fall. Så släpp inget till inkasso, åtminstone inte de större skulderna. Men om du måste så hade jag släppt typ Loanstep eller något av dom. Men kolla först vilka inkassobolag alla släpper sina skulder till och sök runt här på forumet efter information om hur de inkassobolagen är med avbet. planer osv.

Tack så mycket… så när tycker du att jag kan försöka samla lån …tills det ska jag försöka betala av dom små lån och förbättra min UC…

Tack så mycket… så när tycker du att jag kan försöka samla lån …tills det ska jag försöka betala av dom små lån och förbättra min UC…
Du har inte så många FF så det är ganska lugnt, hur ligger dom utspridda?
Försök få ner betyget under 4% iallafall. Svårt att säga när det blir. Ligger Ferratum som kredit på din UC?

Första försvinner i september och sen januari nästa år…ferratum är med på UC , och dom 3 stora lån… jag hoppas om 6 månader kan jag samla iaf

Första steget är ju faktiskt att du söker hjälp här i forumet och liksom vågar titta på det. Jag startade i mars och har fått så mycket värdefull information och pepp här! Det råd som jag har fått entydigt av alla är: se till att du har superkoll och ring ALLA för att se möjligheter till förlängd betalning osv. Släck småskulderna med högst ränta först. Men kolla verkligen alla möjligheter. Swedbank kanske absolut kan förlänga återbetalningstiden. Jag hejar på dig och hoppas du hittar någon lösning som funkar!

Jag ringer swedbank om dom
kan hjälpa mig sen ska jag försöka lösa dom skitlån först … det bli inte lätt men jag hoppas jag kan få nån erbjudande i september …

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp