Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp ang svar på nekad skuldsanering

Ok, då tycker de inte att du gjort tillräckligt. Tex sökt på flera orter, hos privata värdar, andrahand mm.
Andrahands är ohyggligt dyrt runt om Stockholm och är ett osäkrare alternativ något man förespråkar?
Söker i Stockholms bostadskö, HomeQ och kommunala bolaget. Så täcker i princip det mesta. Finns inga vad jag vet fler privata hyresvärdar där det inte är i andra hand runt om södra Stockholm.
Har även haft annons ute på lägenhetsbyte sedan 2023-06 och får i princip inga napp.
Samma svar hade det med största sannolikhet blivit oavsett att jag blir nekad byte pga anmärkningar.

Finns ju inte så mycket anledning för flera myndigheter att göra egna riktlinjer om något sånt där, det funkar ypperligt att förlita sig på kassans.

Säg upp garaget, det får du ändå inte behålla något till, det kan vara en sak att göra.
Ja gud ja självklart. Sa det direkt att garaget säger jag självklart upp om det hjälper, fick inte riktigt veta innan beslutet att det handlade om bostadskostnaden.
Såg att du skrev förut om att man ska få 1 år på sig? I det läget så hade jag fått en bostad efter 6 månader då jag har mycket poäng i det kommunala bolaget. Flyttar jag tex till norrort så skulle mina kostnader öka iom arbete, få det att fungera med barnomsorg mm, trängselskatt.

Andrahand kan dem knappast kräva då det finns barn i bilden. Men andra orter eller liknande kan nog vara aktuellt. Jag hade ändå överklagat. Boende kostnaderna har ökat mer än vad deras ”mallar” säger. Det är dessutom Försäkringskassans riktlinjer som kfm hänvisar till. Dock finns det inget stöd i någon lag för boende kostnad vad jag har kunnat hitta.
Jag skickade in överklagan och lägger såklart fram allting jag har gjort/gör för att förändra min situation. Hade ingen aning om mallarna och boende kostnaderna förens beslutet kom till mig. Påtalade också att det kommunala bolaget tillåter anmärkningar om jag skulle bli godkänd och det får gå 6 månader.
Får helt enkelt se om man får ett annat gensvar i tingsrätten.

Jag skickade in överklagan och lägger såklart fram allting jag har gjort/gör för att förändra min situation. Hade ingen aning om mallarna och boende kostnaderna förens beslutet kom till mig. Påtalade också att det kommunala bolaget tillåter anmärkningar om jag skulle bli godkänd och det får gå 6 månader.
Får helt enkelt se om man får ett annat gensvar i tingsrätten.

Du skrev om norrort, då gissar jag sthlm.. hoppas du inte får ärendet i nacka tingsrätt

Andrahands är ohyggligt dyrt runt om Stockholm och är ett osäkrare alternativ något man förespråkar?
Söker i Stockholms bostadskö, HomeQ och kommunala bolaget. Så täcker i princip det mesta. Finns inga vad jag vet fler privata hyresvärdar där det inte är i andra hand runt om södra Stockholm.
Har även haft annons ute på lägenhetsbyte sedan 2023-06 och får i princip inga napp.
Samma svar hade det med största sannolikhet blivit oavsett att jag blir nekad byte pga anmärkningar.
Problemet är nog att du började söka för sent.

I en FB grupp för uthyrning i andra hand i Sthlm så ser jag mini villor, Atterfallshus , lägenheter som hyrs ut till priser på mellan 7-10 k.
Håller annars med att det är dyrt att hyra i andra hand men det går att hitta billigare än det du betalar idag.
Se till att ordna bra referenser bara.

Får du inte byta lägenhet internt hos den värd du bor hos idag?
Tänker så länge du skött dina hyresbetalningar och inte fått klagomål från grannar, då bör du ha beaktansvärda skäl för ett byte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp