Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp Ang brixo!!

Har tyvärr en chef som skvallrar runt .. litar inte ett skit på chefen !!

Förstår att lönekontoret såklart måste få reda på att det blir löneutmätning men varför ska chefen få reda på det? beror det på vad man jobbar med?

Det tar ju ingen UC. Klart att de kommer få kunder som redan är skuldsatta upp över öronen.
De kollar även med KFM ang betalningsföreläggänden. Hur fungerar det?
Ringer de upp KFM och kollar eller finns det en databas man kan söka på aktuella betalningsförelägganden?

Det tar ju ingen UC. Klart att de kommer få kunder som redan är skuldsatta upp över öronen.
Ringer de upp KFM och kollar eller finns det en databas man kan söka på aktuella betalningsförelägganden?
Vem som helst kan ringa kf och kolla upp förelägganden. Man behöver bara ha personnumret mm,

Bara att sätta sig i telefonkön.
På företag syns dock föreläggandet på uc

Bara att sätta sig i telefonkön.
På företag syns dock föreläggandet på uc
Men då måste de väl inte bara vara ett föreläggande? Måste de inte vara en fastslagen skuld för att de ska synas på uc? Ringde till kf och de sa att en ansökan om ett föreläggande inte syns el ska påverka bankernas beslut. De syns först när skulden är fastslagen sa de?

Är det verkligen så att min chef får en lista på alla mina skulder när löneutmätningen drar igång ??? Räcker de inte m bara hur mycket lönekontoret ska dra !! Sån ångest..orkar snart inte mer :(

Men då måste de väl inte bara vara ett föreläggande? Måste de inte vara en fastslagen skuld för att de ska synas på uc? Ringde till kf och de sa att en ansökan om ett föreläggande inte syns el ska påverka bankernas beslut. De syns först när skulden är fastslagen sa de?
För privatpersoner syns bara utslag men för företag (iallafall juridiska personer) syns förelägganden oavsett utslag.
Detta gäller då på kreditupplysningar, all information kan fås direkt från kronofogden som Lasseman skriver.

Är det verkligen så att min chef får en lista på alla mina skulder när löneutmätningen drar igång ??? Räcker de inte m bara hur mycket lönekontoret ska dra !! Sån ångest..orkar snart inte mer :(
vet inte riktigt om din situation å på hur pass stort företag du jobbar men låt säga att du jobbar på ett jätteföretag typ ikea så kommer lönekontoret få en kopia på samma beslut du fick eller ska få ? om utmätning. å på det beslutet kommer det finns besked om en summa som dom varje månad ska betala in till kfm dvs inge skuldspec utan bara en summa. om vi nu förutsätter att du jobbar på ett jätteföretag där din chefs enda inblandning i din lön är att han rapporterar in dina timmar till lönekontoret så finner jag det otroligt att han ens får veta att du har utmätning. med tanke på att du skriver att du har lönekontor på din arbetsplats så kan ju inte arbetsplatsen vara så jätteliten.tror därför att du kan vara lugn att din chef ska få veta

För privatpersoner syns bara utslag men för företag (iallafall juridiska personer) syns förelägganden oavsett utslag.
Detta gäller då på kreditupplysningar, all information kan fås direkt från kronofogden som Lasseman skriver.
Ja, de va så jag menade. Har man bara fått förelägganden syns det väl inte på uc? Eller när man bara ringer upp ett företag?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp