Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp Ang brixo!!

Tror dom menar att han kommer sökas på jobbet, om han inte hör av sig eller svarar via hemmets möjligheter, vilket rimligtvis är telefon, mail och post. Alltså att dom menar att enda alternativet då är att söka honom på annan adress.

Med andra ord inte för att "skvallra" om skulden :)

Ska i alla fall skicka ett mejl till dom och skriva som lasseman skrev..bara hoppas att dom nöjer sig med det..och inte börjar med andra hot

Tror dom menar att han kommer sökas på jobbet, om han inte hör av sig eller svarar via hemmets möjligheter, vilket rimligtvis är telefon, mail och post. Alltså att dom menar att enda alternativet då är att söka honom på annan adress.

Med andra ord inte för att "skvallra" om skulden :)

Nä skvallra om skulden borde vara tveksamt med hänvisning till sekretess.. jag är dock dåligt påläst om även diverse snabblånefirmor (jag antar brixo är något sånt) omfattas av banksekretessen..

Be dom köra upp sin telefon i arslet. Säg att du släpper till kronofogden och att dom får ta detta med kronofogden i framtiden. Skriv att du inte godtar hot och att detta kommer du skicka vidare till berörda myndigheter för prövning om det faller inom god kreditsed och god inkassosed att bete sig på detta vis.
Håller med!

Vivus hänvisar ju till banksekretessen när man mejlar om Avbetalaningsplan och ber att man ska ringa istället. Så kanske även se små "bankerna omfattad av sekretessen.
Ja det kanske är så Grodan1 har försökt få fram vad som gäller men blir inte klok på vad som är rätt, men vi kan väl alla hålla med om att det är totalt fel att Brixo "hotar" att ringa jobbet om festis69 inte svarar på deras mejl oavsett om Brixo omfattas av banksekretessen eller inte.

Senast ändrad:
Ja det kanske är så Grodan1 har försökt få fram vad som gäller men blir inte klok på vad som är rätt, men vi kan väl alla hålla med om att det är totalt fel att Brixo "hotar" att ringa jobbet om festis69 inte svarar på deras mejl oavsett om Brixo omfattas av baksekretessen eller inte.
Det är helt fel och ska anmälas till FI, Datainspektionen och KO

Jag har lite skulder som ligger hos kronofogden och för någon vecka sedan så ringde kronofogden min arbetsgivare och då har jag min farsa som arbetsgivare då han äger företaget, så dem ringde upp honom och sa något liknande som: Hej, din son har xxx i skulder hos oss, jobbar han fortfarande kvar hos dig osv.....
Jag har ingen annan att skylla på för mina skulder som ligger hos KF men det känns inte okej att dem ska säga hur mycket skulder jag har till min arbetsgivare, är det verkligen okej?

Jag har lite skulder som ligger hos kronofogden och för någon vecka sedan så ringde kronofogden min arbetsgivare och då har jag min farsa som arbetsgivare då han äger företaget, så dem ringde upp honom och sa något liknande som: Hej, din son har xxx i skulder hos oss, jobbar han fortfarande kvar hos dig osv.....
Jag har ingen annan att skylla på för mina skulder som ligger hos KF men det känns inte okej att dem ska säga hur mycket skulder jag har till min arbetsgivare, är det verkligen okej?

Uppgifter om vilka skulder du har är offentliga. Blir det löneutmätning så får han dessutom skriftligt på det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp