Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp ang bolån hos Bluestep

Hej...

Jag är i processen med att ta ett bolån på Bluestep men jag har några funderingar/problem som jag hoppas ni kan räta ut frågetecknen på.

Jag har kommit så långt så att jag ska ringa en mäklare för värdering av bostaden men undrar nu hur det kommer att gå när delar av bostaden (köket i detta fall)är under renovering (det är just färdigställandet jag behöver pengarna till) Kan dom se förbi pågående renovering o värdera utefter hur det färdiga resultatet blir eller kommer detta att dra ner värdet?

Sen så vill dom ha in papper på mina tidigare lån som dom ska lösa. Men dom pratar om en totalsumma på ca 40000:- o jag har lån på minst det dubbla. Hur ska jag veta vilka lån jag ska skicka in? Hur vet jag vilka lån som syns på deras koll? Direkt ur minnet så vet jag att jag har lån hos Marginalen bank, Cash2u, Halens, Nettofinans, Collect o säkert ngn fler som jag inte kommer på nu.

Hoppas ngn kan hjälpa mig :)
Tack på förhand!

Du kan begära ett utdrag från UpplysningsCentralen så ser du vilka lån som visas där och det är dom som Bluestep ser. Gå in på www.uc.se , välj privatperson och min upplysning. En gång per år kan man ta ut detta utan att betala för det. Du får den via posten tror jag och ser alla uppgifter dom har regade på dig. Jag gissar att några av dom lånen du har inte är inrapporterade. Men på din UC kan du nog lista ut vilka som är det med hjälp av lånebeloppen. Du får vara övertygande själv mot mäklaren om att värdet skall var med färdigt kök, kan vara bra att ha en egen realistisk önskan om vilket värde mäklaren skall sätta. Stämma av detta efter besöket innan dom gör den färdiga värderingen.

Hej...

Jag är i processen med att ta ett bolån på Bluestep men jag har några funderingar/problem som jag hoppas ni kan räta ut frågetecknen på.

Jag har kommit så långt så att jag ska ringa en mäklare för värdering av bostaden men undrar nu hur det kommer att gå när delar av bostaden (köket i detta fall)är under renovering (det är just färdigställandet jag behöver pengarna till) Kan dom se förbi pågående renovering o värdera utefter hur det färdiga resultatet blir eller kommer detta att dra ner värdet?

Sen så vill dom ha in papper på mina tidigare lån som dom ska lösa. Men dom pratar om en totalsumma på ca 40000:- o jag har lån på minst det dubbla. Hur ska jag veta vilka lån jag ska skicka in? Hur vet jag vilka lån som syns på deras koll? Direkt ur minnet så vet jag att jag har lån hos Marginalen bank, Cash2u, Halens, Nettofinans, Collect o säkert ngn fler som jag inte kommer på nu.

Hoppas ngn kan hjälpa mig :)
Tack på förhand!
Hej!! Hur gick det fr dej m lånet på bluestep,är lite i samma sits när det gäller värdering med tanke på att det är en pågående renovering,kunde mäklaren sätta värdet efter vad hen anser vara, då det är helt färdigt eller gick hen på befintligt skick?? Har du anmärkningar och hur mycket ville du låna och hur mycket måste din fastighet ha i värde för att lånet ska beviljas?? Hoppas du läser detta och vill svara !! Tack på förhand

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp