Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp 475000kr i skulder

hej

Jag har snart 500000 kr i skulder och ingen koll på mina räkningar jag har inte hamnat hos kfm än men är på god väg dit har sån sjuk ångest över det vill bara ha koll och som grädde på toppen är jag antagligen arbetslös om 1 och en halv månad oxå

hej

Jag har snart 500000 kr i skulder och ingen koll på mina räkningar jag har inte hamnat hos kfm än men är på god väg dit har sån sjuk ångest över det vill bara ha koll och som grädde på toppen är jag antagligen arbetslös om 1 och en halv månad oxå
Vilka har du lån hos och hur mycket betalar du per månad?

Att du skriver här är ett första bra steg!

Nästa blir ju att skaffa koll på ekonomin. Skriv ner alla lån, fasta utgifter osv.

När du väl kommit så långt kan du ju kanske börja fundera på samlingslån osv för att få ner räntor, kanske dra ner på onödiga abonnemang och andra utgifter.

Som andra skriver...
Plus gör det du kan i den smartaste ordningen du kan finna på. Om du orkar: prioritera skulderna efter att ta bort minsta först, närmst kronofogden eller farligast ränta. Ring och prata med resten eller mails om du blir sen. Det här kanske inte lånebolagen bryr sig mycket om men jag brukar göra det ibland. Kanske är väldigt vanligt att folk inte kan betala.
Kolla om du har något av värde och försök väga glädjen i att äga det jämfört med hur mycket snabbare du kan betala ner skulderna.
Börja kolla om du har rätt till A-kassa och sök alla jobb du kan om du inte redan börjat.

Och öppna räkningarna även om det svider. Bättre koll på en dålig soppa än att sätta huvudet i sanden och vänta på att kvävas.
Lycka till.

hej

Har du koll på ditt UC-Score? Du hittar det om du loggar in på appen Kreddy. Vet du hur många UC-Förfrågningar du har?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp