Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp, 250 tusen i skuld hos inkasso/kronofogden.

Hur fan ska man överleva detta?

Är över 35, mamma till 2 yngre barn. Pluggat på universitetet sista 4 åren, klar med plugget o har en fast anställning.

Nånstans när jag pluggade började allt, något köpnpå avbetalning - tänkte jag betalar nästa csn. Men då behövde vi något nytt, så köpte nytt istället för att betala av. Blev en cirkus, gropen blev djupare för varje månad. Men jag vara fortsatte. Som nån typ av fasad.
Tillslut var alla månadskostnader så höga att tom riktigt nödvändiga inköp behövdes göras på kredit. Alltid noll kr kvar.

Haft en enorm ångest o hela tiden tänkt att det ordnar sig. Jag ska ta tag i livet.
Men det har alltid varit "fel" tillfälle.

Idag har jag skitskulder på drygt 250 tusen.
Min lön är 31000 innan skatt.
Kivras inkorg är full.
Inkasso, Inkasso, Inkasso.
Kronofogden. Utmätning av lön.
Arg/ledsen/besviken sambo dom fick reda på allt i lördags. Inte vetat någonting innan.

Måste berätta för min mamma, hur gör jag det?

Hur ska jag göra för att ta mig igenom det här?
Kom med goda råd.
Det känns som om jag förstört mina barns liv, hela mitt liv, min sambos. Vår gemensamma framtid. Känner sån enorm hopplöshet.

Aldrig för sent att få ordning på ekonomin på ett eller annat sätt.
250 tusen är ingen katastrof men du kommer behöva mycket disciplin och, efter 4 års studier besitter du säkerligen envishet.
Kan du förhandla upp din lön? Verkar lite lågt i förhållande till utbildningsnivån.
Lägg upp en hållbar budget, utgå ifrån existensminimum inledningsvis.
Prata med anhöriga, det är som sagt inga stora skulder och möjligen kan de hjälpa dig med samlingslån.
Ta inga fler lån eller krediter!
Det finns många kloka inlägg i forumet om diverse metoder så som snöbollsmetoden, bläddra igenom trådarna.

Hur fan ska man överleva detta?

Är över 35, mamma till 2 yngre barn. Pluggat på universitetet sista 4 åren, klar med plugget o har en fast anställning.

Nånstans när jag pluggade började allt, något köpnpå avbetalning - tänkte jag betalar nästa csn. Men då behövde vi något nytt, så köpte nytt istället för att betala av. Blev en cirkus, gropen blev djupare för varje månad. Men jag vara fortsatte. Som nån typ av fasad.
Tillslut var alla månadskostnader så höga att tom riktigt nödvändiga inköp behövdes göras på kredit. Alltid noll kr kvar.

Haft en enorm ångest o hela tiden tänkt att det ordnar sig. Jag ska ta tag i livet.
Men det har alltid varit "fel" tillfälle.

Idag har jag skitskulder på drygt 250 tusen.
Min lön är 31000 innan skatt.
Kivras inkorg är full.
Inkasso, Inkasso, Inkasso.
Kronofogden. Utmätning av lön.
Arg/ledsen/besviken sambo dom fick reda på allt i lördags. Inte vetat någonting innan.

Måste berätta för min mamma, hur gör jag det?

Hur ska jag göra för att ta mig igenom det här?
Kom med goda råd.
Det känns som om jag förstört mina barns liv, hela mitt liv, min sambos. Vår gemensamma framtid. Känner sån enorm hopplöshet.
Det här fixar du! Total ärlighet mot sambon från och med nu. Kavla upp ärmarna och ta ett andetag. Sälj saker, snöbollsmetoden, gör budget… och krama extra mycket på varandra. Det är fixar ni tillsammans!

Jag förstår dig, men 250k är i ärlighetens namn "ingenting" synd att du inte löste det med ett samlingslån. Jag sitter med 1.3 miljoner i blancolån med 2 små barn, har sökt skuldsanering vi får se hur det går. Jag kämpar på, och det ska du med göra! Som tur är så har jag en partner som förstår min problematik.

Tack för era svar och pepp.

@Rune87 önskar dig all lycka till med skuldsaneringen.

Förstår att det känns tungt, men som sagt, 250 000 är ingenting, du kommer kunna ta dig ur det här. Lycka till, det kommer bli tufft, men det kommer en bättre tid.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp