Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Du borde iaf försöka få ett lån med bättre ränta,men hur det ska gå till är svårt om du är student.

Du borde ligga iaf under 10% ränta på lånet om du någonsin ska bli skuldfri..

Betala 5500kr/mån och bara betala av 500kr/mån på skulden är vansinne i mina ögon..

Men jag tror på dig,och du kommer att lösa detta om viljan finns o du kommer att komma ut starkare på andra sidan..

Lycka till
I have a loan of the same size with Bang Norwegian too, except that mine has 27% effective interest rate instead. I've been paying 7800 SEK per month for more than I year and the debt hasn't decreased even by a tiny bit. Recently my finances got ruined because I ended up taking more loans, and I found myself unable to pay, so I contacted them 2 times asking for a temporary relief or reduced monthly plan or a decrease on interests... Since they actualy tell you to reach out to them if you're unable to pay... Both times they just refused by sending back some boring robotic replies saying that they can't help because the debt is bigger than the loan amount :D

Valet att börja studera med så mycket lån i ryggen kanske inte var det bästa. Det är givetvis upp till var och en. Helst vill man ju vara skuldfri och till och med ha lite sparat. Utbildning i sig kan vara en nyckel till ekonomisk frihet. Det skadar inte att ta ett års paus för att beta av lånen förutsatt att du har möjlighet till jobb. Själv pausade jag ett år för industriarbete i Norge, bästa val jag någonsin gjort. Ev studentbostad kan man få behålla vid ett planerat uppehåll.

Hej! Jag behöver hjälp kring min ekonomiska situation och hoppas att någon har tips eller erfarenheter att dela med sig av.

Jag är 26 år och överbelånad med lån på ca 320 000 kr hos Bank Norwegian, med en effektiv årsränta på cirka 19,50 %, samt ca 13 000 kr hos Klarna. Min UC ligger på 1 % och jag har bara 1-2 kreditupplysningar. Det har blivit svårt eftersom jag nyligen blev student och nu har en inkomst på 13 000 kr i månaden från CSN (inklusive lån).

Mina lånekostnader hamnar på cirka 7 000–8 000 kr i månaden, och min hyra är 7 500 kr, vilket innebär att jag redan där går minus. Jag har ett extrajobb och tar alla pass jag kan, men mitt skolschema varierar, vilket gör att det är svårt att få ett stabilt deltidsjobb. För att få det att gå runt behöver jag jobba omkring 80 timmar i månaden, men det har varit svårt att uppnå den nivån varje månad.

Tidigare hade jag fast anställning, men det försvann när jag började studera. Under det senaste halvåret har jag också varit sjukskriven, vilket har gjort att allt rasat ekonomiskt. Jag har sålt allt jag kan hemma, men det har bara täckt det jag låg back tidigare.

Jag undrar vad jag kan göra i den här situationen. Är det värt att överväga skuldsanering? Bör jag försöka ansöka om ett lån för att sänka räntan, trots att jag saknar fast inkomst? Jag är tacksam för alla råd och tips!
Du kommer ju inte kunna jobba hur mycket som helst heller under tiden du får full CSN. Glöm inte bort fribeloppet.

Du lär jobba istället för att plugga som det är just nu. Du kommer inte få igenom sanering och du lär få svårt att få igenom nytt lån som student. Att du dessutom räknar på att du måste jobba en visst mängd timmar per månad för att gå runt är inte hållbart, med tanke på fribeloppet. Det antal timmar per månad lär göra att du går över fribeloppet vilket leder till minskat csn

Jag skulle nog välja att skjuta studier på framtiden, försöka jobba och betala ner skulderna först.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp