Svarar på alla dina frågor nedan då du tycker du saknar svar.
Jag blev till min förvåning inte nekad men hon bad mig återkomma om 6 månader då jag kan visa att jag sparar lite pengar varje månad ?
Vad är frågan?
Är detta ens en giltig anledning att neka någon ?
Ja, det är helt upp till långivaren att bestämma
Den jag pratade med sa att om jag ringer om 2 månader och inte tagit fler UC samt fler lån så kommer han bevilja mig. Men kan man lita på det ?
Nej. Troligen har hen sagt att ”om omständigheterna är desamma” eller liknande också. Så om t.ex. Trump har startat 3e världskriget om 2 månader så kommer banken nog neka lån.
Är det ens lönt att söka hos lendo ?
Man vet aldrig, det bådar ju inte gott efter dessa beslut men det är mycket möjligt att en annan bank skulle bedöma det annorlunda.
På första punkten är frågan lite undrande om jag hade sparat undan pengar varje månad varför skulle det göra någon skillnad i min ansökan att låna . Det är fortfarande samma belopp. Känns som de gjort en känslomässig bedömning och ej på betalningsförmåga.
I övrigt förstår jag att långivare kan välja att neka även om det verkar som man kan överklaga beslut vilket känns lönlöst.
Jag är väldigt förvånad då man hört så bra om collector och att de hjälper personer med betydligt sämre förutsättningar.